Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní
1.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naftový čtyřválec v nabídce Q5 pochopitelně není ničím novým, brzy si ale i u nás budete moci pořídit jeho novou generaci s o něco vyšším výkonem.
Není tomu tak dávno, co Audi Q5 prošlo faceliftem a jeho nabídka se dočkala nového vrcholu v podobě verze SQ5 TDI. Dalo by se tak očekávat, že automobilka nechá chvíli Q5 na pokoji, její úmysly jsou ale evidentně jiné. Letos se rozhodla vylepšit druhý konec nabídky a vyměnit pohonnou jednotku nejslabšího provedení 2,0 TDI.
To dosud používalo dobře známý agregát tohoto jména s výkonem 105 kW (143 koní), jeho časům ale u koncernu VW už odzvonilo. Audi musí udržovat svůj „náskok díky technice”, a tak tuto starší jednotku vyměnilo za novou z řady EA 288, kterou jsme mohli vyzkoušet v některých koncernových novinkách jako Octavia III nebo druhořadě také v Leonu SC. Její výkon činí v základu až 110 kW (150 koní) a přesně s tím může od této chvíle počítat i Q5.
Jak moc to promění její praktický jízdní projev snad někdy poznáme na vlastní kůži, technická data se ale změnila minimálně. Auto nyní s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol akceleruje na stovku za 10,9 sekundy a rozjede se až na 192 km/h. K dispozici je také provedení s pohonem všech kol Quattro, které zrychlení na stovku mírně vylepší (10,8 s), maximálku pro změnu o něco zhorší (190 km/h). Kombinovaná spotřeba zůstává u předokolky 5,3 l/100 km, u čtyřkolky 5,9 l/100 km - automatická převodovka není ani u jedné verze k dispozici.
V ceníku českého zastoupení Audi zatím inovovaný základ nenajdete, v tom německém ale už figuruje a je jistě jen otázkou času, než se objeví i u nás. Mírné posílení motoru nenabízí čtyři kruhy zdarma, ceny jednotlivých provedení v závislosti na výbavě zvýšila tato změna v průměru o 500 Eur. České ceny Q5 s novějším 2,0 TDI si tak zřejmě domyslíte i bez našich počtů...












Vzhledu Q5 se letošní modernizace nedotkla, vyměnila pouze základní motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 11 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 4 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 6 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 7 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 9 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva