Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok
14.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Minimum objemu, ještě méně válců, maximum turbodmychadel a číslovka v označení modelu přesahující zdvihový objem alespoň o 50 procent, to je recept BMW na dobrý motor. Nejnověji bude aplikován i mezi diesely.
V posledních dnech se k nám doneslo z Mnichova leccos. Vlastně je toho tolik, že jen rekapitulací bychom dali dohromady vlastní článek. Na tomto místě ale zmiňme jediné - že nová M3 má dostat třílitrový šestiválec se třemi turby, který nahradí dosavadní osmiválec o objemu 4,0 litru. Když si k tomu přidáme, že BMW 528i má nyní pod kapotou přeplňovaný dvoulitr a tutovkou pro nejbližší léta je nasazení tříválcových motorů, máme před sebou slušný obrázek toho, kam BMW směřuje.
Dosud ale byla řeč jen o benzinových motorech, které kvůli své vyšší spotřebě nejvíce doplácejí na regulace Evropské unie a musejí být nahrazovány jinými, k normám vstřícnějšími typy, třebaže o ně nikdo nestojí. Ale co ty naftové, těch se nic podobného netýká? Prakticky nikoli, neboť jejich spotřeba je dnes dostatečně nízká na to, aby s emisemi CO2 neměly problém, i když jsou na tom z hlediska skutečných škodlivin citelně hůře. Ale tuto problematiku dnes nechme stranou, současný stav každopádně znamená, že dieselům je ponechán alespoň jakýs takýs prostor pro přirozený vývoj. A ten nechce BMW nechat ladem.
Ono mu ostatně ani nic jiného nezbývá, tedy určitě tomu tak je, pokud hovoříme o výkonných naftových motorech. Donedávna tomuto segmentu bavorští inženýři neohroženě vládli s dvěma turby přeplňovaným naftovým šestiválcem (35d, 40d) s výkonem až přes 300 koní, který jsme pro vás otestovali třeba v modelu 5 GT nebo v sedmičkovém sedanu. Jenže konkurence se snažila a i když pár let neměla čím odpovědět, nyní již má své trumfy pevně v rukou. Nejvíce musí BMW trápit novinka Audi, která se představila v nové A6 Avant 2012. Motor 3,0 TDI s dvěma turby dosahuje výkonu až 313 koní a to je dost na to, aby 35d nebo 40d nepředstavovalo konkurenční výhodou.
Co na to Mnichov? Víc turb, vyšší „šarže”, to říkají alespoň naši přátelé z BMW Blogu. Podle jejich zdroje v automobilce je firma na konci příprav nového naftového motoru s označením 50d. Nepůjde o pětilitr, ale stále o ten samý třílitrový řadový šestiválec, který ovšem dostane hned trojici turbodmychadel. Výkon agregátu se má pohybovat mezi 350 a 400 koňmi, což by byla dostatečně rázná odpověď na krok Audi.
Informace jsou to prý velmi věrohodné, a tak je znám i datum představení této novinky - poprvé by se měla objevit pod kapotou faceliftovaného zlobra X6, jenž se má odhalit v březnu příštího roku. Následovat by pak měla jeho implantace do inovované řady 7, která dost možná spatří světlo světa ještě letos.
Fakt, nebo pouhé zbožné přání? Čas ukáže.
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejčtenější články
 Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
 VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
 Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
 Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
 Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    