BMW 720i: čtyřválcová sedma realitou, je kupodivu benzinová

Němci překročili Rubikon a pod kapotu své vlajkové lodi vměstnali čtyřválcový motor. Dvoulitrový diesel to kupodivu není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 720i: čtyřválcová sedma realitou, je kupodivu benzinová

26.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 720i: čtyřválcová sedma realitou, je kupodivu benzinová

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci překročili Rubikon a pod kapotu své vlajkové lodi vměstnali čtyřválcový motor. Dvoulitrový diesel to kupodivu není.

Když BMW svého času použilo v sedmičkové řadě třílitrový naftový motor, vyvolalo to u skalních příznivců tohoto modelu vlnu nevole. Sedmička, to je noblesa, luxus a ten přece nejde dohromady s technikou zřejmě už navěky podvědomě spojovanou s věcmi jako traktor, náklaďák nebo kamna. Jenže uběhlo pár let, z verze 730d se stal velmi dobře prodávaný model a ačkoli ani v nás nikdy nepřestal hlodat červíček pochybností, zda zrovna takové auto BMW musí nabízet, v jeho testu jsme svého času konstatovali, že čistě racionálně dává smysl.

Od chvíle, kdy se provedení 30d stalo pro řadu 7 skoro typické, se ale svět ptá, kdy bavorská automobilka sestoupí ještě o úroveň níže, kdy poprvé obdaří svůj vrcholný model čtyřválcovým motorem. Odpověď je v tuto chvíli prostá: teď a tady, akorát očekávaná 720d to není. Na oficiální představení sice zatím nedošlo, na německém webu BMW už se ale objevily propagační boxy lákající na model 720i a omyl to s největší pravděpodobností není - jsou spojeny s informacemi, které jinde na webu, u jiných verzí k nalezení nejsou, jako je kupř. nejnižší cena v rámci celé sedmičkové řady.

Možná se ptáte, proč vůbec benzin a proč zrovna 720i, když aktuálně automobilka nabízí mezi benziny nejméně provedení 740i. To vypadá jako obrovský skok, jenže 740i je benzinový třílitr s 320 koňmi a to prostor pro nic jiného než dvoulitrový benzin nedává. Mohla to být třeba 728i, ale automobilka se buď zřejmě rozhodla tento model prezentovat jako zjevně „sociální”, a tak nechce sahat po vyšším označení, nebo prostě nechce omezovat prodeje 740i, které by se 728i s výkonem 245 koní značně blížila.

A proč ne diesel? Tady zřejmě půjde jen o psychický blok, 720d by dozajista jela též, ale čtyřválcový diesel už je asi na sedmičku příliš. A tak v rámci honu za dalšími novými zákazníky i nižšími emisemi CO2 došlo na 720i, která bude po boku 730d tvořit základ nabídky - dosud byl benzinový základ cenově příliš vysoko. Nevíme tedy, na jaký výkon bude čtyřválec naladěn (184 koní ale vypadá jako sázka na jistotu), známe ale cenu - web BMW hovoří v propagačním boxu o ceně 74 000 Eur a nejnižší měsíční leasingové sazbě 879,40 Eur. 730d dnes přijde na 74 200 Eur resp. 881,77 Eur.

Jestli v tomto kontextu bude 720i zajímavou volbou, necháváme na vašem zvážení, BMW ale asi přišlo na to, že existuje dost zákazníků, kteří chtějí „levnou” sedmu za dané peníze a naftový motor pod kapotou přesto nesnesou... Další detaily vám přineseme jistě co nevidět, tohle už BMW pod kapotou nemůže trvat dlouho.


BMW 720i: čtyřválcová sedma realitou, je kupodivu benzinová - 1 - BMW 720i prvni zminka 01BMW 720i: čtyřválcová sedma realitou, je kupodivu benzinová - 2 - BMW 720i prvni zminka 02
Informace o verzi 720i působí na stránce nadepsané agresivním sdělením „LEISTUNGSVORSPRUNG.” poněkud úsměvně

Zdroj: BMW přes Worldcarfans

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.