Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW ukázalo v ostré akci novou M4 s manuálem, nedívá se na to vůbec špatně
2.7.2020 | Petr Prokopec
Bude to jistě jedno z posledních ještě relativně dostupných aut s 480 koňmi a manuálním řazením. Bohužel, zájemci si zde budou muset vystačit „jen” s touto porcí a pohonem zadních kol.
Již v září se dočkáme nové generace BMW M4. Souběžně s kupátkem má dorazit také sedan M3, přičemž oba vozy dostanou do vínku dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec známý již z modelů X3M a X4M. Mnichovská automobilka již oznámila, že standardem bude pohon zadních kol a za systém xDrive si zákazníci mohou připlácet. Nejasnosti pak částečně panovaly okolo návratu šestistupňového manuálu.
Nyní tu ovšem máme oficiální video, které mnohé osvětluje. Nové BMW M4, stejně jako M3, se třemi pedály a „fofrklackem“ k dispozici bude. Nicméně zákazníci, kteří manuál upřednostní před osmistupňovým automatem, budou muset spolknout jednu hořkou pilulku. Manuál půjde kombinovat pouze se standardním provedením naladěným na 480 koní. Varianta Competition s 510 koňmi oproti tomu má být spjata výlučně s dvojicí pedálů.
Dalším problémem je, že manuál bude k dispozici pouze ve spojení se zadním pohonem, což z verzí M3 a M4 s manuálním řazením udělá spíše hračky než seriozní náčiní - varianty s pohonem 4x4 a v provedení Competition budou jistě nesrovnatelně rychlejší, zejména pak za jiných než dokonale letních klimatických podmínek.
Útěchou budiž, že modely s nižším výkonem budou k dispozici již letos, zatímco varianty Competition přijdou až příští rok. Ještě později se pak má ukázat provedení CSL, které dost možná výkon ještě navýší, zatímco hmotnost by měla klesnout. U něj ale manuál neočekávejte, pročež byste si o to více měli vychutnat nové video, ne které se nedívá vůbec špatně.
Jeden z vývojářů BMW na něm auto protáhne po Sachsenringu, přičemž postupně „přitápí pod kotlem” a poslední kolo už jede hodně ostře. Škoda, že používá „falešné” meziplyny bez dvojitého vyšlápnutí spojky, to je shazuje na úroveň těch automatických diktovaných elektronikou, ale v dnešní době musí vzít člověk zavděk i takovouto snahou.
Nové BMW M4 stoprocentněn dostane trojici pedálů i pohon zadních kol, avšak jen ve spojení se 480 koňmi a zadním pohonem. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva