Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července
14.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snaha o obnovení slávy značky Maybach nevyšla Mercedesu zrovna podle jeho představ. Nyní musí dojít k rozhodnutí, zda tuto epizodu ukončit, nebo se vydat trochu jinou cestou. Rozhodnutí padne brzy a prý bude spíše pozitivní.
Uběhlo již devět let od chvíle, kdy Mercedes (lépe řečeno Daimler, tehdy ještě Daimler-Chrysler, ale zůstaňme u populárnějšího označení německé automobilky) „oživil” značku Maybach. Tehdy si od superluxusních limuzín s velkým M ve znaku mnohé sliboval a plánoval ročně prodávat na 1 500 vozů této značky. Bohužel pro Mercedes tento záměr nikdy zdaleka nebyl naplněn a automobilka mohla být ráda, když se jí podařilo prodat alespoň 200 Maybachů za rok.
Jeho jediné modely 57 a 62 za tu dobu stihly zestárnout a jejich konkurenceschopnost na dnešním trhu je již omezená, i když se firma snaží nabízet rozličná provedení typu Guard se zcela jedinečnými parametry. Před Mercedesem tedy stojí otázka, zda v tomto příběhu pokračovat, nebo jej zkrátka ukončit. Že by Němci od základů vyvinuli nový model a pokusili se s nim prorazit stejně jako před devíti lety je nyní prakticky vyloučeno, jakkoli již firma dříve připustila, že nástupce současných modelů je ve vývoji. Ve hře je tak krom úplného ukončení aktivit Maybachu už jen jedna možnost - spojit se s jiným luxusních výrobcem, využít společného know how a výrobních kapacit a náklady na další fungování Maybachu snížit na minimum.
Možné jsou v tuto chvíli obě varianty, z té druhé prý připadá v úvahu spojení s britským Aston Martinem. Obě automobilky sice odmítly tuto možnost komentovat, dává ale jistý smysl - Mercedes by mohl vývoj a výrobu Maybachů svěřit Britům, kteří jsou vyhlášeni zejména svým citem pro design a provedení exteriérů a interiérů, výměnou by mu poskytl svou techniku, zejména pak špičkové výkonné motory a vícestupňové automaty.
Ať už je tato možnost reálná, nebo nikoli, šéf Daimleru Dieter Zetsche včera prohlásil, že o osudu Maybachu rozhodne vedení koncernu do 1. července tohoto roku. Je prý velmi pravděpodobné, že rozhodnutí bude pozitivní ve smyslu zachování existence velkého M jako v rámci blízkého partnerství s další významnou světovou automobilkou.
Zetsche přitom připustil, že bylo chybou investovat do znovuoživení tak úzkoprofilové značky přes 700 milionů Eur, když už k tomu ale došlo, chce udělat maximum proto, aby ji Daimler nemusel odepsat zcela. Uvidíme, jak všechno nakonec dopadne a pokud opravdu dojde na pozitivní scénář, jestli oním partnerem bude skutečně Aston Martin.





 





Maybachy v provedení Zeppelin jsou absolutními vrcholy nabídky značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 5 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 6 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 8 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter