Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Grand Sport Vitesse Rafale: modré karbonové díly zvedly cenu o 5 milionů
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co autosalon, to nová speciální edice otevřeného Veyronu. S každým extra kouskem ceny zájem kupců postupně opadá.
Vypadá to, že bublina nafouknutá okolo technologického zázraku jménem Bugatti Veyron, již poněkud splaskla. Zatímco totiž všech 300 exemplářů kupé bylo zamluveno nejbohatší klientelou světa dříve, než je francouzsko-německá značka stihla vyrobit, po verzi Grand Sport již prakticky neštěkne pes. I když každý zdroj v tomto ohledu informuje jinak, Bugatti podle všeho vyrobilo jen 50 exemplářů otevřeného modelu z původně plánovaných 150. Jen třicet z nich přitom má svého majitele, zbývající kousky jsou zřejmě těmi limitovanými edicemi, které v poslední době potkáváme snad na každém autosalonu. Ten brazilský samozřejmě není výjimkou.
V Sao Paulu se tak ukázalo Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Rafale, jak zní celý jeho název. Představit si pod tím přitom můžete výchozí model Vitesse poháněný osmilitrovým motorem W16, kterému automobilka zvenčí dodala pár modře lakovaných karbonových dílů a speciální lak Gris Rafale. Uvnitř se pak objevila sedadla čalouněná modrou kůží a prošívaná světle šedou nití a karbonové obklady.
Výkon ovšem zůstal na stále stejných 1 200 koních, stejně jako se neměnil točivý moment 1 500 Nm. Díky tomu má limitovaná edice Rafale shodné zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost 410 km/h se standardním modelem. Úpravy exteriéru a interiéru ovšem rozhodně neponechaly při starém cenu.
Oproti základnímu provedení modelu Vitesse, které stojí 1,69 milionu eur (cca 42,25 milionu korun), totiž za verzi Rafale dáte 1,9 milionu eur (47,5 mil. korun). Tedy o podstatných 5 250 000 Kč více. Bugatti by se tak nemělo divit, pokud se limitovaná edice stane dalším skladovým vozem.


Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse ve verzi Rafale nabízí jen odlišně zbarvený exteriér a interiér. To ovšem značce nezabránilo v navýšení ceny o více než pět milionů korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 8 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
