Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Grand Sport Vitesse Rafale: modré karbonové díly zvedly cenu o 5 milionů
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co autosalon, to nová speciální edice otevřeného Veyronu. S každým extra kouskem ceny zájem kupců postupně opadá.
Vypadá to, že bublina nafouknutá okolo technologického zázraku jménem Bugatti Veyron, již poněkud splaskla. Zatímco totiž všech 300 exemplářů kupé bylo zamluveno nejbohatší klientelou světa dříve, než je francouzsko-německá značka stihla vyrobit, po verzi Grand Sport již prakticky neštěkne pes. I když každý zdroj v tomto ohledu informuje jinak, Bugatti podle všeho vyrobilo jen 50 exemplářů otevřeného modelu z původně plánovaných 150. Jen třicet z nich přitom má svého majitele, zbývající kousky jsou zřejmě těmi limitovanými edicemi, které v poslední době potkáváme snad na každém autosalonu. Ten brazilský samozřejmě není výjimkou.
V Sao Paulu se tak ukázalo Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Rafale, jak zní celý jeho název. Představit si pod tím přitom můžete výchozí model Vitesse poháněný osmilitrovým motorem W16, kterému automobilka zvenčí dodala pár modře lakovaných karbonových dílů a speciální lak Gris Rafale. Uvnitř se pak objevila sedadla čalouněná modrou kůží a prošívaná světle šedou nití a karbonové obklady.
Výkon ovšem zůstal na stále stejných 1 200 koních, stejně jako se neměnil točivý moment 1 500 Nm. Díky tomu má limitovaná edice Rafale shodné zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost 410 km/h se standardním modelem. Úpravy exteriéru a interiéru ovšem rozhodně neponechaly při starém cenu.
Oproti základnímu provedení modelu Vitesse, které stojí 1,69 milionu eur (cca 42,25 milionu korun), totiž za verzi Rafale dáte 1,9 milionu eur (47,5 mil. korun). Tedy o podstatných 5 250 000 Kč více. Bugatti by se tak nemělo divit, pokud se limitovaná edice stane dalším skladovým vozem.



Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse ve verzi Rafale nabízí jen odlišně zbarvený exteriér a interiér. To ovšem značce nezabránilo v navýšení ceny o více než pět milionů korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 3 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 5 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB