Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac ELR 2014: elektrokupé poodhaleno „oficiální špionáží”, známe i pár detailů
9.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřová Ampera zřejmě dostane nový 1,8litrový motor kombinovaný s bateriemi o kapacitě 17 kWh. Výkon ale bude dále směřovat na přední kola.
Produkční verze konceptu Converj se již v pondělí ukáže v plné kráse na autosalonu v Detroitu. Koncern General Motors má však pocit, že se o chystaném elektrokupé s prodlouženým dojezdem málo mluví, proto do éteru vyslal snímek zakamuflovaného vozu, který byl v září testován na kalifornských silnicích. Rozhodně tedy nejde o nějaký nechtěný únik, ale spíše o svérázný způsob prezentace.
V kombinaci s první obrazovou upoutávkou, kterou Cadillac vypustil již v půli prosince, si tak snadno můžeme udělat obrázek o budoucí vizáži, která se od původního konceptu příliš nevzdaluje. Což je rozhodně dobře, zvláště, když zadní světla i nadále připomínají bumerang. Po stránce dimenzí by pak ELR měl lehce přerůst dvojici Chevrolet Volt/Opel Ampera, s níž bude sdílet i hybridní ústrojí.
Kombinace benzinového čtyřválce a elektromotoru by ovšem v tomto případě měla nabízet o poznání vyšší výkon. Namísto 1,4litrového motoru by tak do hry měla být zapojena nová 1,8litrová pohonná jednotka, kterou vyvinul Opel. Kromě toho doznají vyšší kapacity baterie, místo 16,5 kWh tak můžete počítat s hodnotou 17 kWh či vyšší.
Veškerý výkon by měl mířit na přední kola, údaje o jízdní dynamice ale Cadillac zveřejní až přímo na autosalonu. Stejně jako fakta o dojezdu čistě na elektřinu či době potřebné k nabíjení. Nakonec ještě můžeme zmínit předpokládanou cenu, která by se v Americe měla pohybovat okolo 50 000 USD (950 000 Kč). Což vedle takového Fiskeru Karma vypadá jako pakatel, jenže to je také poněkud potentnější auto. Výroba ELR bude situována do továrny Hamtramck v Detroitu, kde vzniká i Volt. V pondělí bychom měli vědět veškeré oficiální detaily.

Cadillac ELR byl "nachytán" při testech. Tedy až na to, že daný snímek uvolnil samotný koncern General Motors
Produkční verze se od konceptu Converj příliš nevzdálí, zachovány budou i zadní světla ve tvaru bumerangu
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB