Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 Z06: takhle zrychluje z nuly na 298 km/h (videa)
23.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Automaty se do sporťáků moc nehodí, ale osmikvalt 8L90 v Corvette Z06 patří rozhodně k těm lepším. A maximální rychlost ani zrychlení jím vůbec netrpí.
Můžete namítat, že sporťák s automatem není sporťák, a my nebudeme nesouhlasit, alespoň ne příliš hlasitě. Manuální řazení má zkrátka spoustu výhod, zejména mnohem lepší kontrolu nad autem díky spojkovému pedálu, můžete si sami dávat meziplyny a mít z toho radost - důvodů je spousta.
Automatické či automatizované převodovky však také mají své výhody. Pokud nejste vážně dobří, zvládnou řadit rychleji, zejména pokud to jsou převodovky dvouspojkové. Anebo pokud to je osmikvalt 8L90, který Chevrolet montuje do Corvette Z06 a o kterém prohlašuje, že řadí rychleji než dvouspojka Porsche PDK.
John Hennessey vzal C7 Z06 s tímhle automatem na projížďku, patrně po letišti nebo po nějaké testovací dráze. Zašlápl plyn do podlahy a dostal se na 185 mph, tedy 298 km/h, maximální rychlost Corvette Z06. Pokud se vám nebude zdát počet přeřazení, vězte, že na osmý stupeň při této rychlosti nedosáhl; šestka je přímý převod, 7. a 8. kvalty jsou převody do rychla, existující pro snížení spotřeby na dálnicích.
Pro zajímavost se také hodí sledovat ostatní budíky, než jen rychloměr. Třeba tlak oleje se docela mění a tlak kompresoru také nezůstává pořád úplně stejný. Jen to potvrzuje, proč by takovéto budíky, aspoň digitální na obrazovce infotainmentu, měly být v každém autě. A pak je tu palivoměr, ale u přeplňovaného motoru se ani nic moc jiného čekat nedá, i když je sériový. Zatím...

185 mph je maximálka Corvette Z06, a to kvůli aerodynamickému odporu
Když zašlápnete v Corvette C7 Z06 plyn do podlahy, vypadá to takto
Další video měří zrychlení na 60 mph a čtvrtmíli, pravděpodobně u stejného stroje
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 11 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejčtenější články
Někdo na 20 let zavřel nové BMW do klimatizované garáže, teď se prodává za čtyřikrát vyšší cenu
9.5.2023Šéf Audi znovu ukázal své pokrytectví, realitu vidí jen tehdy, kdy se mu to hodí
9.5.2023Nejlevnější „plnotučný” sporťák Ferrari zní jako vysavač, na 340 km/h je ale za 28 sekund
9.5.2023Hrdina najel se starým Fiatem už 345 tisíc km, pro přírodu dělá víc než električtí fanatici
9.5.2023Elektrická auta jsou pro Hertz stále větší průšvih. Ta nevyužitá stojí v garážích, ostatní mu kazí jméno
9.5.2023
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.06. 19:06 - pavproch
- Elektromobil vysává 06.06. 17:30 - Vláďa 65
- berlingo rifter proace city combo 06.06. 14:27 - tomaster76
- S větrem ve vlasech.... 06.06. 14:04 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 06.06. 12:01 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 06.06. 09:13 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 06.05. 18:16 - abgx1
- Chlubítko univerzální 06.05. 14:22 - mattonecz