Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Desetiválec ze speciálu pro Le Mans rozezvučil dílnu, je to představení pro silné nervy
3.11.2020 | Petr Prokopec
Vidět a slyšet takový motor v samostatné akci je něco výjimečného, profesionální drifter Ryan Tuerck nám ale přesně to zprostředkoval. Motor ladí pro svůj příští speciál na bázi Toyoty Supra.
Ryan Tuerck je profesionální americký drifter, který spojil své síly s Toyotou. Aktuálně používá upravenou Corollu, nicméně mimo to pracuje na dalších dvou dalších projektech. Tím prvním je upravené kupé GT 86, tím druhým pak nová Supra. A právě v jejím případě jsou věci o poznání zajímavější, neboť Ryan dal padáka originálnímu třílitrovému šestiválci od BMW. Na jeho místo pak zamíří o litr objemnější pohonná jednotka, která ovšem z vozu udělá docela jinou bestii.
Rošády v motorovém prostoru nejsou ničím neobvyklým, povětšinou však úpravci sahají jen po větších silničních agregátech. Ryan se nicméně rozhodl, že jeho budoucí driftovací mašinu bude pohánět desetiválec Judd GV4 V10, který byl stvořen pro speciály jezdící v sérii Le Mans. Premiéru si odbyl v roce 1999, kdy dával k dobru zhruba 730 koní. Maximálně pak bylo možné 145 kilo vážící jednotku roztočit na 11 tisíc otáček, přičemž na repasi musela každých 3 000 km.
Ryan tuto jednotku koupil loni, přičemž kvůli ní musel prodat své předchozí kupé GT 86. Nicméně jelikož projektu Formula Supra je plně odevzdán, nebylo rozhodování příliš těžké. Letos pak drifter poslal desetiválec do Velké Británie přímo do firmy Judd, kde motor zamířil na dynamometr. Na místě vůbec poprvé slyšel, jak jednotka zní při zmiňovaných 11 tisících otáčkách. Zároveň ale také zažil nemalé zděšení, neboť motor krátce na to náhle vysadil.
Vzápětí se nicméně ukázalo, že šlo o vadný senzor a jednotka se kvůli vlastní ochraně vypnula. Závadu se podařilo rychle vyřešit a Ryan mohl v projektu pokračovat. Na výsledek jsme zvědavi, i proto, že agregát bez restriktorů produkuje 750 koní. Zadní pneumatiky tak bude cupovat na požádání, načež by Ryan mohl příští rok zcela ovládnout šampionát Formula Drift a poprvé zvednout nad hlavu mistrovský pohár.
Poslechnout si desetiválec Judd původně určený pro speciál závodící v Le Mans na motorové brzdě je vážně něco. Ryan Tuerck ho otestoval na dynamometru firmy ve Velké Británii. Ilustrační foto: Judd Power
Zdroj: Ryan Tuerck@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 2 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 5 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova