Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 Speciale: ostrá verze bude, pár let si ale počkáme (ilustrace)
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka nejspíš dorazí až v posledních třech letech této dekády. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti můžeme počítat s agresivnějším bodykitem.
Je tomu sotva týden, co italská automobilka poslala do světa první fotky a informace o novém Ferrari 488 GTB, a už tu máme druhou neoficiální ilustraci její další verze. Ta, stejně jako 488 GTB Spider či GTS, dozajista časem dorazí, hned tak to ovšem nebude. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Vzpínající se koník z Maranella stále ještě nemá po veřejném debutu, který je naplánován na březnový ženevský autosalon. I poté se však zájemci budou muset obrnit trpělivostí, neboť k zahájení sériové výroby dojde až na sklonku léta.
Kdy by tedy ostrá verze mohla dorazit? Pokud se budeme řídit podle mustru daného Ferrari 458 Italia, pak bychom počítat měli až někdy s rokem 2018 nebo 2019. Předchozí osmiválcový model byl totiž odhalen před šesti lety, varianta Speciale však dorazila teprve předloni. To ovšem bylo za vlády Lucy di Montezemola, nový šéf značky Sergio Marchionne tak možná zažité postupy poněkud urychlí - přece jen, v roce 2018 chce jít do důchodu.
S ohledem na pozdější datum příchodu je tak logické, že momentálně nejsou k dispozici žádné informace kromě oněch neoficiálních ilustrací. Na nich model 488 GTB dostal ventilační otvory na předních blatnících a kapotě, s nimiž korespondují také agresivnější boční prahy, výraznější difuzor, čtveřice koncovek výfuku nebo karbonový spoiler. Zda realita bude přesně taková, je ve hvězdách, že bude přibližně taková, je ale jisté.
Zatímco v rámci designu máme alespoň částečné vodítko, v případě techniky je jedinou jistotou nový 3,9litrový osmiválec twin-turbo. Ten pod kapotou základního modelu produkuje 670 koní a 760 Nm točivého momentu, verze Speciale by však mohla dostat do vínku alespoň 700 koní. Souběžně s tím pak očekáváme také přibližně stokilovou dietu, jež by hmotnost srazila na 1 270 kg.
Mějte však na paměti, že se jedná o čiré spekulace, přestože ty jsou opravdu lákavé. Pokud by totiž došlo k jejich naplnění, pak lze počítat s tím, že stovku by novinka příštích let pokořila za méně než tři sekundy. Tedy v čase, jakým se může pyšnit třeba mnohem dražší a exkluzivnější LaFerrari.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Ferrari 488 Speciale na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Cavalino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před minutouTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 4 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch