Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 Speciale: ostrá verze bude, pár let si ale počkáme (ilustrace)
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka nejspíš dorazí až v posledních třech letech této dekády. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti můžeme počítat s agresivnějším bodykitem.
Je tomu sotva týden, co italská automobilka poslala do světa první fotky a informace o novém Ferrari 488 GTB, a už tu máme druhou neoficiální ilustraci její další verze. Ta, stejně jako 488 GTB Spider či GTS, dozajista časem dorazí, hned tak to ovšem nebude. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Vzpínající se koník z Maranella stále ještě nemá po veřejném debutu, který je naplánován na březnový ženevský autosalon. I poté se však zájemci budou muset obrnit trpělivostí, neboť k zahájení sériové výroby dojde až na sklonku léta.
Kdy by tedy ostrá verze mohla dorazit? Pokud se budeme řídit podle mustru daného Ferrari 458 Italia, pak bychom počítat měli až někdy s rokem 2018 nebo 2019. Předchozí osmiválcový model byl totiž odhalen před šesti lety, varianta Speciale však dorazila teprve předloni. To ovšem bylo za vlády Lucy di Montezemola, nový šéf značky Sergio Marchionne tak možná zažité postupy poněkud urychlí - přece jen, v roce 2018 chce jít do důchodu.
S ohledem na pozdější datum příchodu je tak logické, že momentálně nejsou k dispozici žádné informace kromě oněch neoficiálních ilustrací. Na nich model 488 GTB dostal ventilační otvory na předních blatnících a kapotě, s nimiž korespondují také agresivnější boční prahy, výraznější difuzor, čtveřice koncovek výfuku nebo karbonový spoiler. Zda realita bude přesně taková, je ve hvězdách, že bude přibližně taková, je ale jisté.
Zatímco v rámci designu máme alespoň částečné vodítko, v případě techniky je jedinou jistotou nový 3,9litrový osmiválec twin-turbo. Ten pod kapotou základního modelu produkuje 670 koní a 760 Nm točivého momentu, verze Speciale by však mohla dostat do vínku alespoň 700 koní. Souběžně s tím pak očekáváme také přibližně stokilovou dietu, jež by hmotnost srazila na 1 270 kg.
Mějte však na paměti, že se jedná o čiré spekulace, přestože ty jsou opravdu lákavé. Pokud by totiž došlo k jejich naplnění, pak lze počítat s tím, že stovku by novinka příštích let pokořila za méně než tři sekundy. Tedy v čase, jakým se může pyšnit třeba mnohem dražší a exkluzivnější LaFerrari.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Ferrari 488 Speciale na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Cavalino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Bentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 39 minutamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 2 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 5 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva