Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025 | Petr Miler
Není automaticky nic špatného inspirovat se při vývoji prací jiných, v tomto případě ale nutně zarazí, o kolik níže položený produkt je najednou pro Italy zajímavý. Říká to hodně o tom, co všechno je dnes v automobilové Evropě špatně.
Dokážete si představit, že by Ferrari při vývoji modelu F40 používalo Škodu Rapid 136? Anebo - ať odstraníme disproporci danou existencí železné opony - že by dnes při vývoji nástupce kteréhokoli z modelů zkoumalo Škodu Octavia RS? Zní to absurdně, Italové by se tomu vysmáli, v případě takových aut se prakticky nemají čím inspirovat ani poučit, je to jako zkoumat prak při vývoji houfnice. Elektrická technika ale měřítka zjevně mění.
Na záběrech úplně dole můžete vidět, jak prostory maranellského ústředí firmy opouští Xiaomi SU7 Ultra, tedy ostrá verze elektrického auta jinak tuctové čínské značky. V řadě ohledů to ekvivalent Škody Octavia RS není, cenově ale ano, je to prostě extra provedení modelu mainstreamového výrobce, přesto je rychlejší než srovnatelné Porsche. Někteří jako by se báli zachycené správně interpretovat, nemůže ale jít o nic jiného než používání právě tohoto vozu při srovnání s chystanou novinkou Ferrari nebo reverzním inženýrství při jejím vývoji.
Však co by tam jinak takový vůz dělal? V Evropě se oficiálně neprodává, jediné zde standardně registrované auto patří přímo Xiaomi a nikdo ze zaměstnanců ani návštěv jej tak mít nemůže. Nemá navíc standardní značky, je vybaven dočasnou italskou registrací vídanou na prototypech výrobce, tohle je prostě auto pořízené přímo Italy nejspíš v Číně a nyní využívané k výše zmíněnému. A přijde nám to docela potupné, definující pro to, co se dnes děje s evropským automobilismem.
Pomineme nyní na chvíli, že samotná snaha Ferrari přijít s vlastním elektrickým modelem je slušný nesmysl, jak už mu dali najevo zákazníci - skutečných zájemců je přibližně nula jako u konkurenční firmy. Proto byl celý projekt přehodnocen a nestane se sériovým modelem, nicméně to je jen začátek. Pokud Ferrari s něčím takovým vědomě přichází v momentě, kdy vidí, že smysluplným referenčním autem může být čínský produkt v ceně specificky lakovaných klik dveří jeho vozů, není to samo o sobě varovné?
Mnohokrát jsme zmiňovali, že elektrický pohon maže rozdíly mezi značkami a tohle to jen připomíná. Ferrari nemá zapotřebí dělat elektrické auto, nikdo ho od něj nechce, má možnost držet se svého kopyta stejně jako jiní a ukazovat Číňanům záda v oblastech, ve kterých nejsou konkurenceschopní. Přesto nyní strká hlavu do elektrického chomoutu (anebo rovnou oprátky?) smířeno s tím, že jeho vůz za možná 10, možná 20 milionů korun může být vystavován nikoli irelevantnímu srovnání s autem čínského výrobce mobilů s nulovou historií a asi milionovou cenovkou? Není to už úplná ztráta soudnosti v přímém přenosu?



Ferrari nepřímo připouští, že tohle je teď pro něj relevantní konkurenční auto. Smutné. Foto: Xiaomi
Ferrari Acquires Xiaomi SU7 Ultra for Next-Gen Electric Vehicle Development
— DriveGreenLiveGreen (@DriveGreen80167) July 29, 2025
Ferrari has made an intriguing move by purchasing a Xiaomi SU7 Ultra, spotted exiting their Maranello factory. This acquisition, confirmed for testing and development, signals Ferrari’s focus on… pic.twitter.com/9n8Jy5AE9L
Zdroje: Weibo, Car News China, DriveGreenLiveGreen@X
Bleskovky
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
před 9 hodinamiŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Nejčtenější články
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025BMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
3.9.2025Další tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
3.9.2025Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
3.9.2025Renault a spol. nabízí všem automobilkám možnost vrátit svým elektrickým autům spalovací motory, tahle malá krabička to zařídí
4.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva