Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo

Punto bylo kdysi veleúspěšné mini, v posledních letech však na trhu stále více strádá. Fiat jej nahradit chce, zatím ale není jisté, že k tomu vůbec dojde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo

10.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Punto bylo kdysi veleúspěšné mini, v posledních letech však na trhu stále více strádá. Fiat jej nahradit chce, zatím ale není jisté, že k tomu vůbec dojde.

Fiat Punto svého času patřil mezi bestsellery. Byl tak úspěšný, že jako jeden z pouhých pěti vozů dokázal v evropských prodejích pokořit VW Golf a začátkem 90tých let oslovoval takřka 600 tisíc zákazníků ročně. Nástupce sice tohoto úspěchu nedosáhl, nicméně ani v jeho případě se nedalo zpočátku mluvit o propadáku. V posledních letech však Italové zjevně na tento hatchback zapomněli, neboť kupříkladu faceliftu se dočkala pouze indická verze.

Ve světle výše zmíněného asi není překvapením, že Punto v posledních dvou letech v Evropě více než strádá. Loni registrace nepřekročily ani 80 tisíc kusů, na českém trhu pak majitele našlo pouze 151 exemplářů. To při pohledu na ceny startující na sumě 236 900 Kč navíc můžeme považovat za zázrak, zvláště když za danou částku dostáváte 1,2litrový motor s osmiventilovou technikou.

Proč zde o tom ale hovoříme? Důvodem jsou slova Lucy Napolitana, šéfa Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Ten uvedl, že značka „pracuje dnem i nocí“ na tom, aby mohla mít v nabídce nové Punto. Donedávna se přitom tradovalo, že tento model bude nahrazen Fiatem 500 Plus. Kromě změny názvu se měla přesunout také výroba, a sice z Itálie do Polska. Na to samozřejmě v rámci snižování nákladů a tedy zlepšení konkurenceschopnosti ještě dojít může, zajímavější je ovšem zachování označení Punto. Fiat totiž ještě donedávna chtěl úspěch tohoto modelu navýšit právě přiřazením k „pětistovkové“ rodině.

A v čem onen boj spočívá? Napolitano řekl, že „součástí koncernu FCA je šest značek a všechny bojují o investice“. Obhájit tu do nové generace hlavně evropského mini prý není snadné - jde sice o velký segment, Fiat ale nově nabízí Tipo, který za cenu potenciálního Punta nabízí více auta. Zní to logicky, jenže třeba taková Škoda má v nabídce Rapid i Fabii a dobře prodává obojí. Tyto segmenty mají zkrátka trochu jinou klientelu, to ale pravděpodobně u Fiatu ví. Jen si to musí obhájit u vedení koncernu...


Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 1 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 01Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 2 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 02Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 3 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 03Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 4 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 04Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 5 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 05Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 6 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 06Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 7 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 07Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 8 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 08Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 9 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 09Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 10 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 10Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 11 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 11Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 12 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 12Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 13 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 13Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 14 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 14Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 15 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 15Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 16 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 16Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 17 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 17Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 18 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 18Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 19 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 19Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 20 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 20Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 21 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 21Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 22 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 22Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 23 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 23Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 24 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 24Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 25 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 25Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 26 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 26Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 27 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 27Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 28 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 28Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 29 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 29Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 30 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 30Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 31 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 31Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 32 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 32Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 33 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 33Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 34 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 34Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 35 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 35
Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 36 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 36Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 37 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 37Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 38 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 38Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo - 39 - Fiat Punto Evo Indie oficial sada 39
Fiat Punto se dočkal faceliftu pouze v případě indické verze, ta evropská strádá čím dál tím více

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše