Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na jeden z posledních sportovních sedanů s V8 bez turba v akci na Autobahnu je smutná podívaná
5.7.2021 | Petr Miler
Mělo by to být něco, co automobilového nadšence potěší a záběry z německé dálnice mají tu moc. Současně ale rmoutí - jednak proto, že tohle auto už není a nebude. A také proto, že jej dnes dynamicky pokoří kde co.
Z dnešního pohledu je skoro neuvěřitelné, že to vůbec není tak dávno, co jsme publikovali test Lexusu IS F jako něco naprosto normálního. Před pár týdny uběhlo od té chvíle pouhých 13 let a pamatuji si to, jako by to bylo včera. Tehdy automobilky hrnuly na trh nové osmiválcové sportovní sedany, kombíky a kupé střední třídy jedno za druhým a zdálo se, že pod kapotu těchto aut se brzy dostanou snad dvanáctiválce. Ale najednou všechno skončilo.
Žádný z klenotů tehdejší produkce nedostal nástupce, který by držel nastavenou lajnu. Moc nad trhem začaly místo zákazníků přejímat regulace Evropské unie a stroje s osmiválcovými motory bez turba nedostaly nástupce buď žádné a nebo jen s menšími přeplňovanými motory. A tento trend trvá dodnes - dynamika aut se dál zlepšovala a zřejmě i zlepšovat bude, charakter už se ale jen vytrácel. A je velmi pravděpodobné, že ani toho už nepřibude.
Zmíněný Lexus, který toho v testu vlastně moc nepředvedl a absolutně neměl co říci vedle vypiplané německé konkurence, se tak dnešní optikou jeví jako něco výjimečného. Působí tak i na přiloženém videu AutoTopNL z německé dálnice, na kterém předvádí svou dynamiku s odstupem více jak dekády. Nutí nás tím trochu zamáčknout slzu v oku, takové auto už svět nepozná, současně je ale třeba říci, že pro opětovné nastolení jeho někdejší úrovně by to dnes chtělo více dynamiky.
Ačkoli 423 koní a 505 Nm z motoru 5,0 V8 nezní jako málo, s dobovými limity efektivity přenosu výkonu není výsledkem žádná akcelerační nirvána. Stovka za 5,18 sekundy, dvoustovka za 16,39 s a maximálně dosažených 268 km/h (auto by ale podle všeho jelo dál) nejsou špatné hodnoty, podobně rychlé jsou ale dnes špičkové třílitrové diesely, které navíc ve srovnání s nekonečně a až nepochopitelně užraným (opět viz test) IS F budou jezdit podobně rychle tak se čtvrtinovou, možná třetinovou spotřebou. Podívejte se na to a zamáčkněte slzu s námi, je to tak či onak už jen minulost, která se stěží kdy nevrátí.
Lexus IS F svého času zaostával za německými soupeři, dnes se ale díky svému motoru zdá být zcela výjimečným. A to přesto, že vlastně nějak zvlášť rychle nejede. Foto: Lexus
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry