Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kia ve porazila sprintu Ferrari, Porsche i Lamborghini, má to ale řadu háčků
31.3.2021 | Petr Prokopec
Donedávna nemyslitelné je nyní realitou a jde o klání sériového modelu proti sériovým. Přesto nebylo vše úplně fér a především je třeba dodat jedno - Kia je v tomto zvířátko zvládající jediný trik.
Včera jsme si mohli představit elektrickou novinku korejské automobilky. Jakkoliv ovšem Kia EV6 vypadá pohledně a má i nemalý dynamický potenciál, nemohli jsme si nevšimnout jejích relativně malých baterií. Základní varianty totiž dostanou 58 kWh, zatímco výše postavené mohou počítat s 77,4 kWh. To jsou víceméně stejné parametry, s jakými je spojena i Tesla Model 3, což není úplně málo. Jenže jen v případě slabších variant.
Stejné akumulátory dostane i vrcholné provedení EV6 GT s 585 koňmi výkonu, u nějž to dostačující jednoduše být nemůže. Do jiného světla to pak vrhá i schopnost zrychlit z klidu na stovku za 3,5 sekundy, maximálku 260 km/h i možnost připojit až 1,6 tuny těžký přívěs. Ostatně v případě třetí schopnosti se sama Kia trochu prořekla, když uvedla, že vůz jej bude s to táhnout jen pokud akumulátory budou mít více jak 35% kapacitu.
Tím jen ukazuje, jak krátce bude vysokým výkonem EV6 GT disponovat. Na tomto místě se sluší připomenout jedno z úskalí elektromobilů. Jejich výkon je výsledkem napětí násobeného proudem a má-li být výkon vysoký i při nižším napětí (tedy při nižší úrovni nabití baterek), je potřeba více proudu. V v tomto případě mají obvykle pohon i baterie své limity relativně nízko, proto s klesajícím stavem nabití klesá jejich výkon resp. dynamika a u Kie zjevně klesá tak moc, že s 35 % akumulátorů už ztrácí i svou tažnou schopnost.
Tento fakt staví do trochu méně šťastného světla i závod na čtvrtmíli, do kterého sama Kia postavila auta od Ferrari, Porsche, McLaren či Lamborghini. Nevybrala si zrovna nejsilnější soupeře - základní Ferrari California T už se ani nevyrábí, Porsche 911 Targa 4 je jedním z nejslabších a nejtěžších modelů, Lamborghini Urus je SUV a McLaren 570S je také základ, který přesto Kiu porazil. Ale budiž, to není to hlavní.
I tak je jistě obdivuhodné, že je Kia rychlejší, ale jak dlouho? Kolikrát takový výkon zopakuje? Jednou, dvakrát, třikrát? Možná ani to ne, po pár desítkách km ostrých akcelerací navíc dojede zcela. Opakovatelnost a konzistence, to je problém elektrických aut a jejich dynamiky, nakonec ne náhodou všechny Tesly ke svým slavným sprintům, v nichž poráží kde koho, nastupují zásadně zcela nabité. A už při několikáté akceleraci nejsou tak rychlé. Američané takovým věcem říkají one trick pony, poník, který zvládne jediné číslo. Kia EV6 v tomto sprintu tak působí.



Kia EV6 se chlubí opravdu působivou dynamikou. Má ale relativně malé baterie, které ji hlavně při rychlé jízdě budou značně limitovat. Níže realizovaný sprint tak se stejným výsledkem možná zvládne také jen jednou, už se 35 % baterek oficiálně ztrácí schopnost táhnout 1600kg přívěs. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
- Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 11 hodinami - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1)
Živá témata na fóru
- Koupě nového Kodiaqu 19:27 - řidičBOB
- Politický koutek 19:14 - řidičBOB
- Rychlodotazy 18:35 - pavproch
- 2 auta za spolu cca 35000€ 18:01 - Snowman000
- Přituhuje 16:54 - řidičBOB
- Range Rover Sport nebo BWM X6 16:49 - 970ka
- Chlubítko univerzální 15:59 - Arnie J
- Onboard videa 14:49 - řidičBOB
- Eko poplatek 13:34 - Alitero
- Elektromobily a vse kolem nich 07:25 - HondaMan