Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3.

Devítinásobného vítěze Le Mans už na startu slavné čtyřiadvacetihodinovky asi neuvidíme, závodnické rukavice ale do koše nehodil. Zúčastnil se klání historických vozidel, kde kvůli incidentu klesl na 18. příčku, během pouhých pěti kol byl ale zpět na pódiu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3.

7.1.2022 | Petr Prokopec

Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3.

/

Foto: Audi

Devítinásobného vítěze Le Mans už na startu slavné čtyřiadvacetihodinovky asi neuvidíme, závodnické rukavice ale do koše nehodil. Zúčastnil se klání historických vozidel, kde kvůli incidentu klesl na 18. příčku, během pouhých pěti kol byl ale zpět na pódiu.

Dánský závodník Tom Kristensen je jednou z největších legend Le Mans, přičemž mnohými (včetně nás) bývá považován za absolutního krále tohoto závodu. Slavnou čtyřiadvacetihodinovku totiž vyhrál devětkrát, z toho šestkrát v řadě (v letech 2000 až 2005). S výjimkou ročníku 2003, kdy řídil prototyp Bentley, přitom veškeré zlaté vavříny získal se značkou Audi. S touto automobilkou jsou pak spojené i jeho úspěchy v závodě 12 hodin Sebringu, kde pro změnu kraloval šestkrát. I to je mezi jezdci rekord.

Kristensen letos v létě oslaví své pětapadesáté narozeniny. Profesionální závodní rukavice pak sice již pověsil na hřebík, v automobilovém světě nicméně zůstává i nadále činný. V případě Audi zastává pozici firemního ambasadora, spíše než vývoji závodních aut se ovšem věnuje fyzické a psychické přípravě mladých závodníků. Těm pak za volantem neustále dokazuje, že věk je pouhé číslo a že zkušenosti se nedají nikterak nahradit. Zvláště když Dán vyhrál závod v každé divizi, v níž kdy závodil.

Na vítězství se mu pak sice nepovedlo dosáhnout v rámci podniku Gurney Cup, jenž byl uspořádán v rámci 79. setkání členů goodwoodského klubu, ovšem i tak jeho jízda vstoupí do historie. Po dobré kvalifikaci totiž při závodě došlo k incidentu, po kterém na tři kola zamířil na trať safety car. Kristensen, který kokpit sdílel se Samem Hancockem, se kvůli tomu propadl na 18. příčku, z čehož jistě neměl velkou radost. S o to větší razancí ale následně šlapal na plynový pedál historického Fordu GT40.

Během pouhých pěti kol se tak vyšplhal na třetí příčku, v podstatě tak došlo na předjetí či alespoň na pokus o předjetí v každé zatáčce okruhu. Jeho jízda pak naštěstí byla zaznamenána na video, díky čemuž si ji můžete plně vychutnat, navíc přímo z kokpitu. Pokud dojdete k názoru, že ostatní zde působí spíše jen v roli mobilních šikan, vůbec se vám nebudeme divit. Co Kristensen předvádí, je čiré mistrovství.


Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3. - 1 - Tom Kristensen Audi R8 LMS GT2 01Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3. - 2 - Tom Kristensen Audi R8 LMS GT2 02Král Le Mans ukázal, že i v závodnickém důchodu exceluje, během 5 kol se dostal z 18. místa na 3. - 3 - Tom Kristensen Audi R8 LMS GT2 03
Tom Kristensen spojil svou profesionální kariéru hlavně s Audi. Nepřekvapivě pak zůstává firemním ambasadorem, přičemž okusit mohl i soutěžní speciál R8 LMS GT2. Foto: Audi

Zdroj: Goodwood Road & Racing

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.