Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: první návrat domů v ohnivých odstínech
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z konceptů DC100 a DC100 Sport se pomalu ale jistě stávají putovní exponáty cestující po světových autosalonech. Nově je Land Rover prezentuje v Dillí.
Nejdříve se ukázaly ve světové premiéře na frankfurtském podzimním autosalonu IAA, o pár měsíců později jsme je s drobnými úpravami viděli v Los Angeles. Nyní se dvě karosářské verze příštího Defenderu objevily na automobilové výstavě Dillí Motor Show v Indii. Zde ale opakované odhalení a první fyzická prezentace na asijském kontinentu docela dává smysl. S ohledem na fakt, že Jaguar a Land Rover patří pod perutě domácího koncernu Tata, jsou zde vlastně (snad jen vyjma Británie) více doma než kdekoli jinde.
Co je u těchto vozů nového? Krom výrazného laku nazvaného Firenze Red a bílé střechy dohromady nic. A zástupci Land Roveru mají k této změně i svůj příběh. Důvodem, proč dostala verze DC100 s pevnou střechou identickou barvu s offroad roadsterem DC100 Sport je ten, že lidé měli pocit, jakoby typ bez střechy byl příliš jiným automobilem, ačkoli automobilka chtěla odlišnými odstíny pouze zdůraznit možnou variabilnost příštího Defenderu.
Na první pohled to možná vypadá jako nepochopitelná malichernost, ale na druhou stranu je počínání Land Roveru zřejmé. Firma si uvědomuje, že nástupce legendárního terénního stroje bude možná vyráběn v prakticky nezměněné podobě až dvě dekády (skoro trojnásobek běžného času), jelikož designový tradicionalismus se časem stal poznávacím znamením i jednou z hlavních charakterových vlastností Defenderu. Proto Land Roveru tolik záleží na mínění potenciální klientely.
Land Rover má na to ještě relativně dost času, protože výrobu nového Defenderu chce vypustit až v roce 2015. Stejně tak ale nechce riskovat ztrátu konzervativního jádra fanoušků a majitelů a tak ponechá současný vůz ve výrobě až do roku 2017.
Land Rover potřeboval zdůraznit, že DC100 a verze Sport nejsou jiná auta, ale pouze jiné verze téhož vozu. Tak proto ta stejná barva.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva