Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Letitá dieselová dodávka VW na Autobahnu jasně zesměšnila moderní elektrické nástupce
11.11.2021 | Petr Prokopec
I na tomto případě lze demonstrovat, jak zejména u některých typů aut nepředstavuje přechod na elektrický pohon žádný posun vpřed, ale pravý opak. Transporter T4 TDI je přes nemalý nájezd rychlejší, praktičtější déle použitelný než jeho elektrický příbuzný.
Pokud pomineme ekologický přínos elektromobilů, který je velmi sporný a závisí na mnoha faktorech, pak lze pro vozy s elektrickým pohonem jen stěží hledat jakákoliv slova obdivu. Zvláště pak pro takové, které nemají za úkol oslnit bleskurychlým zrychlením. V případě dodávek je elektrifikace spíš ke škodě než k užitku, neboť čím více kil musíte převážet, tím rychleji vám zmizí kapacita baterií. Její doplnění pak rozhodně nezabere pár minut, zapotřebí jsou spíše hodiny. A zrovna živnostníci nemívají času na rozdávání.
Není tomu tak dlouho, co jsme si mohli posvítit na dynamiku Volkswagenu e-Crafter. A hlavně pak na jeho tragický dojezd, jenž má dle údajů automobilky činit 173 kilometrů. Již to samo o sobě je u vozu za 1,7 milionu korun nedostačující číslo, realita je však ještě horší. I bez nákladu totiž kapacita baterií klesla za pouhých 9 minut jízdy o čtvrtinu. Elektrický Crafter by tak mohl oslovit snad jen městské kurýry, ovšem i ti mu dávají palec dolů. Není tak překvapivé, že prodeje vozu jsou i přes dotace minimální.
Před jednatřiceti lety přitom právě Volkswagen představil dodávku, která do jisté míry stanovila nové standardy v daném segmentu. Transporter T4 se totiž oproti předchozí generaci značně lišil, mimo jiné i uložením motoru, jenž se přestěhoval dopředu. To zvětšilo vnitřní prostor, Němci také zapracovali na kvalitě. V tomto ohledu pak raději vše rovnou předimenzovali, načež je velké množství aut v provozu dodnes, zatímco většinu konkurence v mezičase již sežrala koroze.
I přes požehnaný věk přitom T4 dokáže jízdním projevem zaujmout daleko více než e-Crafter, zvláště pak s motorem 2,5 TDI. Ten byl ve vrcholném provedení naladěn na 151 koní, což je více, než nabízí současný Multivan 1,5 TSI. Transporter se tak bez problémů zvládne rozjet i na 190 km/h, jakkoliv již má za sebou 292 tisíc kilometrů. Něčeho takového přitom e-Crafter není schopen ani jako zcela nový, jeho maximem je totiž pouhých 90 km/h. Tomu se říká pokrok.


Výroba VW Transporter T4 odstartovala již v roce 1990. Přesto však dieselová dodávka dokáže oslovit i nyní, zvláště v porovnání s moderním elektrickým Crafterem, který vedle ní působí jako předražený nesmysl, však se podívejte na video níže. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@YouTube
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Mercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 2 hodinamiJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 3 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva