Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus GS F o kousek blíže realitě, automobilka si zaregistrovala jeho jméno
30.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus veřejně prohlašuje, že ostrou verzi modelu GS nevyrobí, potají ale dělá spíše všechno proto, aby takové auto jednou nabídnout mohl.
Když si přečtete náš test nového Lexusu GS, těžko dojdete k jinému závěru, než že jde o skvělý základ pro sportovní auto. Bohužel jen základ, neboť svůj přirozený talent v běžných verzích marní nesmyslným zpřevodováním, limity pohonu všech kol, protivnou elektronikou nebo těžkou hybridizací. A tak ani odvozené verze situaci neřeší. Zájemce o skutečně ostrý sedan této třídy v kontextu s výše zmíněným zřejmě neuspokojí ani provedení F Sport nebo doplňky TRD a snad jen ukázková verze Supercharged se ideálu blíží. Jinak jsou ale možnosti konkurentů jako je BMW M5 v úplně jiných sférách.
Takovým souputníkům by mohl Lexus přijít na kobylku verzí GS F, její budoucí příchod ale navzdory všem spekulacím vytrvale odmítá. Slova šéfinženýra automobilky i jiné její konkrétní kroky ale naznačují, že by Japonci s takovým modelem přijít přece jen mohli. Ostatně prohlášení automobilek je třeba překládat s pomocí zvláštního slovníku, když kupříkladu věta „Nenabídneme pro 911 GT3 automatickou převodovku ani jako alternativu, protože znamená dodatečnou hmotnost” je třeba u Porsche chápat jako „Nová 911 GT3 bude k mání už jedině s automatem, protože není nic, co by vám manuál mohl nabídnout navíc”. Tak Proč by u Lexusu nemohlo odmítání GS F znamenat jeho potvrzení?
Takovému scénáři nahrává i nejnovější krok Lexusu, který si v USA nechal na patentovém úřadě zaregistrovat jméno GS F pro použití k označení automobilu. Něco takového nemusí automaticky znamenat, že GS F vznikne, firma si jen může „sichrovat” svá typická jména, aby je nepoužil třeba... Qoros, jenže Lexus tohle moc často nedělá. Japonci nejsou vyhlášeni tím, že by si jen tak zaregistrovali 300 potenciálních označení na dalších 10 let dopředu, vesměs přihlašují jen jména, která později použití. Jestli tomu tak bude i v tomto případě ale ukáže jedině čas.
Zápis označení GS F u amerického patentového úřadu
Lexus GS v provedení 250 je zejména podvozkově výjimečně povedené auto, jako celek ale řidiče zaujme jen těžko Verze GS F by to mohla relativně snadno změnit
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové zveřejnili video odhalující pozadí vývoje a výroby nové verze Putinovy limuzíny, poprvé ji dostal zahraniční diplomat
28.5.2024 - 1000koňová auta Lamborghini i Tesly se porouchala při srovnání dynamiky na letišti, ukazují věčnou slabinu takových vozů
27.5.2024 - Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
25.5.2024
Nejnovější články
- Řecko kvůli obavám z požárů zakázalo elektromobilům vjezd na trajekty, pokud nemají takřka prázdné baterie
před 6 hodinami - Bugatti kdysi stavělo nejrychlejší a nejluxusnější vlaky světa, automobilce to zachránilo kůži
před 7 hodinami - Vláda „zelených” v Evropě zřejmě končí. „Všichni nás milovali a klima bylo číslo jedna, teď cítíme odpor,” říká poslankyně
před 9 hodinami - Audi slaví kulaté výročí ostré RS4 Avant krásnou specialitou, vám ji ale bohužel téměř jistě neprodá
před 10 hodinami - Baterie Tesel degradují tak rychle, že po 3 letech zvládají jen dvě třetiny udávaného dojezdu, po 8 ve velkém odchází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva