Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes a Porsche si to rozdaly v souboji o nejrychlejší kombi. Skončil překvapivým debaklem
17.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Než dorazí nové Audi RS6 Avant, zbývá v boji o nejrychlejších kombi ring volný pro dva německé konkurenty. S čistě spalovacími motory má jejich klání překvapivé rozuzlení.
Před pár dny jsme zmiňovali, že Evropané opravdu milují kombíky, ze všech aut totiž právě s nimi jezdí každoročně nejvíce kilometrů. Povětšinou se samozřejmě bude jednat o modely osazené dieselovým motorem, nicméně řada lidí spřáhne s „batohem na zádech“ také benzinovou pohonnou jednotku. Pokud navíc zvolí jaksepatří výkonnou, v podstatě si mohou gratulovat k výhře v jackpotu - s nemalou praktičností totiž dorazí i výkony supersportů.
Který kombík je ovšem nejrychlejší? Právě to se rozhodli zjistit kolegové z britského Auto Expressu, kteří proti sobě postavili Porsche Panamera Sport Turismo Turbo a Mercedes-AMG E63 S Kombi. Pokud byste v tomto klání chtěli vidět i Audi RS6 Avant, je třeba dodat, že dosavadní generace Audi A6 už je na konci svého životního cyklu a bude ještě chvíli trvat, než dostaneme novou RS6. Ring je tedy volný pro Porsche s Mercedesem a tušíme, že byste v tomto klání očekávali vítězství prvně jmenovaného vozu. Protože Porsche je zkrátka Porsche.
Jenže Panamera Turbo ale není zase takový silák, jak se může zdát. K dispozici má „pouze“ 550 koní, což jistě není špatná hodnota, stejně jako 3,8sekundový sprint na stovku a maximální rychlost 304 km/h. Jenže Mercedes má ve své nabídce neměl ve své nabídce zmíněnou třídu E a ta je na tom zkrátka lépe. Pod kapotou má 612 koní, na stovku zrychlí již za 3,5 sekundy a i když má nejvyšší rychlost vždy omezenou (na 250 nebo 300 km/h), v případě srovnaní akcelerace se to pozná až v extrému. Navíc je tohle auto s cenou začínající na 3 471 490 Kč o milion levnější.
Papír ale snese všechno, jaká je praxe? Pro Porsche očividně ještě horší, než technická data naznačují. Britové ověřili zrychlení na stovku (respektive na 96 km/h), na čtvrtmíli i půlmíli a jediná disciplína, v níž Porsche zvítězilo, bylo zrychlení na 160 kmh, asi díky odlišnému zpřevodování automatu. Jinak se ale Mercedes Porsche jen vzdaloval v už na čtvrtmíli získal náskok půl sekundy a přes 11 km/h aktuální rychlosti. Na půlmíli už jej brzdil omezovač rychlosti na 250 km/h, přesto jasně zvítězil - Porsche se v cíli dostalo jen na 238 km/h.
Třícípá hvězda tak má potvrzeno, že je výrobcem možná nejucelenějšího kombíku na světě. Za 3,5 milionu korun totiž kromě výše zmíněného dostanete ještě zavazadelník schopný pobrat až 1 820 litrů. Tomu se Porsche opět nemůže rovnat, Panamera Sport Turismo Turbo totiž zvládne jen 1 295 l. Je ale třeba dodat, že Porsche má v rukávu ještě jeden trumf. Pokud opustíte revír aut s čistě spalovacími motory, narazíme v nabídce Porsche ještě na model Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid, který má 680 koní, na stovce je již za 3,4 sekundy a jejich cval končí až s příchodem 310 km/h. Za tyto parametry je ovšem třeba zaplatit, a to opravdu hodně, ceny totiž startují na pěti milionech korun...








Porsche Panamera Sport Turismo Turbo se utkalo s Mercedesem-AMG E63S, který nakonec souboj rozhodl ve svůj prospěch
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 10 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
