Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo
11.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka potichu nahradila osmnáctistovku v třídě C novým, menším motorem 1,6. Výkony zůstávají, tabulková spotřeba klesla o litr.
Mercedes bez větších fanfár zařadil do nabídky třídy C nový motor s kódovým označením M274. Čtyřválec o objemu 1 595 centimetrů krychlových byl uveden na trh při představení nové generace třídy A pod názvem M270 (uložený napříč), nyní se v rámci zmenšování objemů dostává také do většího céčka, kde bude uložen podélně (odtud čtyřka na konci).
Pohonná jednotka je kromě přímého vstřikování s piezo-injektory, vyvažovacího hřídele a turbodmychadla vybavena také systémem elektro-mechanicky ovládaného variabilního zdvihu nasávacích ventilů Camtronic. Nejvyšší výkon 156 koní dosahuje při 5 300 otáčkách za minutu a točivý moment 250 newtonmetrů odevzdává v rozsahu od 1 250 do 4 000 ot./min.
Nový motor je kombinován buď se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus, což by podle označení měla být klasická převodovka s hydrodynamickým měničem, protože dvouspojková skříň montovaná do třídy A nese jméno 7G-DCT.
Bez ohledu na použitou převodovku se vůz pokaždé dostane na stovku za 8,5 sekundy, maximálka je však o něco vyšší v případě použití manuálu (225 vs. 223 km/h). Naopak průměrná spotřeba vychází příznivěji pro automatickou převodovku - na stovku to dělá 6,3 l/100 km, kdežto s manuálem je o deci vyšší.
Nová šestnáctistovka nahrazuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s identickým výkonem i točivým momentem, avšak s o litr vyšší papírovou spotřebou. Britský Autocar kromě jiného uvádí, že v třídě C by se měl objevit také nový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 211 koní a točivým momentem 350 Nm, který známe také z třídy A a nejnověji i z Běčka. Ten prý vystřídá osmnáctistovku v modelu C 250 s výkonem 204 koní a 310 newtonmetry, což s ohledem na provedené změny u verze C 180 dává smysl. Novinka se však zatím na stránkách Mercedesu neobjevila.
Mercedes slibuje nejvyšší točivý moment položený do nižších otáček, než u dieselových motorů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz