Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo

Německá automobilka potichu nahradila osmnáctistovku v třídě C novým, menším motorem 1,6. Výkony zůstávají, tabulková spotřeba klesla o litr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo

11.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka potichu nahradila osmnáctistovku v třídě C novým, menším motorem 1,6. Výkony zůstávají, tabulková spotřeba klesla o litr.

Mercedes bez větších fanfár zařadil do nabídky třídy C nový motor s kódovým označením M274. Čtyřválec o objemu 1 595 centimetrů krychlových byl uveden na trh při představení nové generace třídy A pod názvem M270 (uložený napříč), nyní se v rámci zmenšování objemů dostává také do většího céčka, kde bude uložen podélně (odtud čtyřka na konci).

Pohonná jednotka je kromě přímého vstřikování s piezo-injektory, vyvažovacího hřídele a turbodmychadla vybavena také systémem elektro-mechanicky ovládaného variabilního zdvihu nasávacích ventilů Camtronic. Nejvyšší výkon 156 koní dosahuje při 5 300 otáčkách za minutu a točivý moment 250 newtonmetrů odevzdává v rozsahu od 1 250 do 4 000 ot./min.

Nový motor je kombinován buď se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus, což by podle označení měla být klasická převodovka s hydrodynamickým měničem, protože dvouspojková skříň montovaná do třídy A nese jméno 7G-DCT.

Bez ohledu na použitou převodovku se vůz pokaždé dostane na stovku za 8,5 sekundy, maximálka je však o něco vyšší v případě použití manuálu (225 vs. 223 km/h). Naopak průměrná spotřeba vychází příznivěji pro automatickou převodovku - na stovku to dělá 6,3 l/100 km, kdežto s manuálem je o deci vyšší.

Nová šestnáctistovka nahrazuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s identickým výkonem i točivým momentem, avšak s o litr vyšší papírovou spotřebou. Britský Autocar kromě jiného uvádí, že v třídě C by se měl objevit také nový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 211 koní a točivým momentem 350 Nm, který známe také z třídy A a nejnověji i z Běčka. Ten prý vystřídá osmnáctistovku v modelu C 250 s výkonem 204 koní a 310 newtonmetry, což s ohledem na provedené změny u verze C 180 dává smysl. Novinka se však zatím na stránkách Mercedesu neobjevila.


Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 1 - Mercedes C 2011 facelift 18Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 2 - Mercedes C 2011 facelift 19Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 3 - Mercedes C 2011 facelift 20Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 4 - Mercedes C 2011 facelift 21Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 5 - Mercedes C 2011 facelift 22Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 6 - Mercedes C 2011 facelift 23Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 7 - Mercedes C 2011 facelift 47Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 8 - Mercedes C 2011 facelift 48Mercedes C 180 BlueEfficiency: ve jménu downsizingu nyní s motorem 1,6 turbo - 9 - Mercedes C 2011 facelift 50
Mercedes slibuje nejvyšší točivý moment položený do nižších otáček, než u dieselových motorů

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše