Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes šeredně dohání jeho nesmyslná sázka na downsizing, nová třída C selhala v dalším testu
4.5.2023 | Petr Prokopec
Zákazníci běžných modelů podobné technické změny snadno přehlédnou, nezajímají se o ně, nemívají velké nároky. V případě modelů AMG ale Mercedes neměl absolutně žádný důvod vyměnit šesti- a osmiválce za čtyřválce. Teď ho to šeredně dohání.
Posledních pár let nad směřováním Mercedesu jen nevěřícně kroutíme hlavou. Německá automobilka proslulá hlavně svými sedany, jenž byly poháněné velkými motory, totiž aktuálně tlačí do popředí hlavně SUV. Na tom by nutně nebylo nic špatného, zákazníci taková auta chtějí. Daleko větším problémem je downsizing a elektrifikace, pro které třícípá hvězda hoří snad nejvíce ze všech prémiových výrobců, aniž by musela. Prostě chce.
Proč? To netušíme. Tímto způsobem nabízí jen horší auta za větší peníze, klasická řešení v testech vítězí. A nejde jen o tuctová SUV, se zlou se i v německém testu potázal nový Mercedes-AMG C43, který přišel o šestiválcový motor ve prospěch čtyřválcové jednotky. Ta dostala mild-hybridní techniku, díky níž výkon vzrostl na 408 koní. To není málo, oproti generaci W205 tu máme nárůst o 41 koní. Auto je ale také těžší - zatímco předchozí sedan vážil 1 690 kilo, což rozhodně není málo, novinka na ručkách vah vykazuje 1 765 kilogramů.
Na první pohled není rozdíl 75 kg tak hrozivý. Když si navíc uvědomíme, že značka měla šanci je ideálně rozložit napříč vozem, díky čemuž by balanc oproti šestiválcovému modelu s těžkou přídí dokonce zlepšila, pak je třeba se ptát, co je v Affalterbachu špatně. Už předchozí srovnání s šestiválcovou konkurencí ukázalo, že výsledkem je pomalejší, „užranější” a dražší vůz i ve srovnání s léta vyráběnými modely. Nenapadá nás tak jediný důvod, proč se Mercedes touto cestou vydal a koho tím chce dojmout. Nyní si totiž vzali tentýž vůz do parády kolegové ze Sport Auta a na okruhu v Hockenheimringu se dočkali dalšího zklamání.
Novinka okruh obkroužila v čase 2:02,30, což samo o sobě není ohromující, konkurenční BMW M340i xDrive bylo na stejné trati rychlejší už před třemi roky (2:01,1). Důležitější než čas je ale výrazné zhoršení ovladatelnosti, které čiší i z přiloženého videa. Kde kombi se šestiválcem vykazuje jistotu, tam má řidič čtyřválcového sedanu plné ruce práce - vysokou hmotnost, pomalé odezvy motoru a letargické reakce převodovky nelze přehlédnout. Zvuk je přitom umělý a výsledný čas dalece zaostává třeba i za Renaultem Mégane RS Trophy-R, se kterým Němci zajeli okruh za 1 minutu a 59,2 sekundy.
C43 tak se sportováním nemá nic společného, pro slavnou divizi z Affalterbachu jde o špatnou vizitku. Značka si za ni přitom účtuje 2 113 870 Kč, což opravdu není málo. Tři roky starý předchůdce s méně než 50 tisíci kilometry vás v bazaru vyjde na méně než polovinu a méně muziky opravdu nenabídne. Značka by tak opravdu měla začít bít na poplach, neboť směr, jakým se vydala, pokrokem nezavání. A není to zjevně už jen názor náš.



Nové C43 AMG je po downsizingu jednoznačně horším autem než dřív, z pohledu nadšeného řidiče rozhodně. Není ani rychlé, o projevu na okruhu ani memluvě. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Sport Auto
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa včera 15:35
- Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač včera 12:54
- V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda včera 11:38
- Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh? včera 11:14
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash 13.9.2025
Nejčtenější články
BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva