Mercedes M Coupe na novém videu dokazuje, že utáhnout zvládne až dvě tuny

Terénní kupé třícípé hvězdy bylo nachytáno při testech s tažným zařízením. Není však jisté, zda se o pohon v takové chvíli staralo 333 nebo 558 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes M Coupe na novém videu dokazuje, že utáhnout zvládne až dvě tuny

13.8.2014 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Mercedes M Coupe na novém videu dokazuje, že utáhnout zvládne až dvě tuny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Terénní kupé třícípé hvězdy bylo nachytáno při testech s tažným zařízením. Není však jisté, zda se o pohon v takové chvíli staralo 333 nebo 558 koní.

Segment terénních pseudokupátek, který svým způsobem objevilo BMW X6, se těší neobvyklé přízni publika. Proto ostatně mnichovská značka neponechala nic náhodě a na trh vypustila již druhý takový model se čtyřkou v názvu. Pozadu ovšem nechce zůstat ani třícípá hvězda. Ta letos v březnu odhalila na autosalonu v Ženevě sice jen koncept, jeho vývoj ovšem jaksepatří hrotí. Produkční verze, která ponese název ML Coupe alias třída M Coupe, bychom se tak měli dočkat již příští rok na podzim ve Frankfurtu.

Nové video nám přitom dokazuje, že kromě stylu se Mercedes-Benz zaměří také na praktičnost. K mání totiž bude také s tažným zařízením, za které lze připojit nemalý přívěs. Jeho hmotnost sice není známa, přípojné vozíky firmy U-Haul však dovedou pobrat maximálně 1 125 kg. Sami o sobě přitom váží 870 kilo, minimálně dvě tuny tedy ML Coupe utáhnout zvládne. Vše ale závisí na pohonné jednotce.

V tomto směru přitom koncepční verze užívala třílitrový šestiválec twin-turbo, který na všechna čtyři kola posílal 333 koní a 480 Nm. Zatím přitom není jasné, zda třícípá hvězda implantuje pod kapotu také menší agregáty, posun směrem vzhůru je ovšem jasný - dorazit by měla i verze ML 63 AMG Coupe, která prý kupodivu nedostane nový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.

Důvodem je použití platformy stávajícího Mercedesu ML, se kterou je zjevně spojen jen 5,5litrový motor V8. V tomto směru by ovšem zákazníci měli jen profitovat, neboť postarší pohonná jednotka nabízí 558 koní, zatímco ta nová je (alespoň podle dosavadních zpráv) o 48 koní slabší. Zda se však tato spekulace potvrdí či vyvrátí, to zjistíme v příštích měsících.

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.