Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 350 končí, nahradí jej přetvařující se SL 400
5.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Downsizing základního modelu nebude jedinou změnou, která SL od léta potká. Model SL 63 AMG od léta standardně dostane výkonnější verzi 5,5litrové V8.
Mercedes třídy SL dnes už možná nepíše historii aut tak, jako kdysi jeho slavní předchůdci, náš loňský test verze SL 63 AMG ale ukázal, že tohle auto má pořád co říci. Mercedes přesto nechce ani po jeho faceliftu přešlapujíc na místě čekat, co udělá konkurence a v půli letošního roku jej obdaří několika ne zcela drobnými změnami.
Zmiňují to obvykle velmi dobře informovaní kolegové z blogu Mercedes-Benz Passion, podle nichž má vůz v létě s příchodem modelového roku 2015 pozbýt základní verzi SL 350 s atmosférickým motorem 3,5 V6 o výkonu lehce přesahujícím 300 koní. Pochopitelně se tak nestane bez náhrady - pod kapotou se ustájí 333koňové stálo o něco menšího motoru 3,0 V6 s dvojicí turbodmychadel, který známe třeba z nového Mercedesu C 400 nebo faceliftované třídy E. Stejné označení pak dostane i eSeLko (SL 400), a tak se i v tomto případě vzdálí představě o skutečném objemu motoru. Místo 350 a 3,5 bude vazba poněkud vágnější - 400 a 3,0. Dynamické a další parametry (s nižší papírovou spotřebou ale můžeme počítat stoprocentně, to je hlavní důvod změny) jsou zatím neznámé, cena už ale ano - v Německu má SL 400 začínat na 97 282,50 Eur, tedy asi 2,66 milionu Kč.
Aby inovací nebylo málo, dostane i zmiňované SL 63 AMG pár koníků k dobru. Používat tak nově bude motor 5,5 V8 s naladěním známým z E 63 AMG 2013 nebo nové třídy S 63 AMG, kterou jsme nedávno také provětrali. Pracovat tedy bude s až 585 koňmi, za které jste dříve museli připlácet (teď už více koní nebude možné mít, za příplatek bude pouze posunutý omezovač rychlosti), standardem se stane také samosvorný diferenciál. Dynamické údaje si snadno odvodíte z parametrů platných pro dnešní SL 63 AMG s Performance Package, jestli tahle změna pohne s cenami, zatím nevíme.
Loni testované SL 63 AMG vlastně už také nebude v této podobě k mání, standardem se stane část prvků z paketu Performance
Zdroj: Mercedes-Benz Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 7 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 10 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry