Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes vytáhl své nové auto s motorem z F1 do běžného provozu, je to neobvyklý zjev
29.5.2021 | Petr Miler
Velmi ambiciózní a ve výsledku neméně komplikovaný proces vývoje auta pro běžný provoz spoléhajícího na motor z Formule 1 opakovaně balancoval na hraně propasti, nakonec ale podle všeho zdárně míří do cíle.
Uběhlo jen pár dnů od chvíle, kdy jsme jej mohli spatřit v akci na Severní smyčce Nürburgringu a nyní si pohled na něj můžeme dopřát znovu. Rozdíl je v tom, že zatímco předchozí záběry tohoto stroje byly neoficiální, o video přiložené níže se postarala přímo automobilka. A už soudě podle toho se zdá, že jeho vývoj se chýlí ke zdárnému konci.
Bylo by na čase, neboť „silniční Formule 1” Mercedesu, jak si tohle auto říká, je ve vývoji už roky. A nemělo tomu tak být. Od první veřejné prezentace vozu uběhly už čtyři roky a přinejmenším část z 275 zamýšlených exemplářů měla mít své majitele též už léta. Automobilka ale v roce 2019 přiznala, že s technikou modelu One má problém vejít se do limitů Evropské unie a auto musela zásadně přepracovat. Zákazníci se podle pozdějšího avíza měli dočkat počátkem roku 2021, ani to se ale realitou nestalo a nestane.
I tak je třeba optimismu, neboť kdyby auto nebylo skoro hotové, firma by neukazovala, jak s ním technický ředitel Jochen Hermann brázdí silnicemi v okolí Stuttgartu. Právě tím je nové, třebaže bohužel krátké video zajímavé - spatřit tuto placku na silnici působí docela nepatřičně a když si představíme, že i v takových místech bude s to předvádět akceleraci v řádu jednotek sekund i na rychlosti v řádu stovek km/h, půjde nepochybně o výjimečný zjev.
Dodejme, že byť použití původního motoru z F1 v silničním autě není reálné, One skutečně vsadí na agregát odvozený od toho, který pohání formulové monoposty třícípé hvězdy. Přeplňovaný šestiválec od objemu 1,5 litru točí v ef-jedničkách na volnoběh 5 000 ot./min, tady půjde asi o 1 500 ot./min, takže vážně nepůjde o úplně to samé. Přesto v jádru o stejný motor půjde a točit má navzdory přeplňování turbem až 11 000 ot./min a generovat výkon blížící se 1 000 koní.






Mercedes-AMG One už měl být léta v prodeji, nakonec ale dokončován až nyní. Soudě podle bující aktivity automobilky okolo něj bychom se premiéry produkčního provedení měli dočkat co nevidět. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
