Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi XR-PHEV II: koncept pro Ženevu jen recykluje dávno viděné
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Zcela nový koncept“ dostal modernizované hybridní ústrojí, které počítá s elektromotorem o výkonu 163 koní a nereálnou spotřebou 1,7 l/100 km.
Před čtyřmi týdny japonská automobilka oznámila, že na ženevském autosalonu představí nový koncept, který je „inteligentní kombinací inženýrství, plynulosti dané vysoce výkonným elektromotorem, nízkým dopadem na životní prostředí či dynamickou agilitou a sportovním designem“. Toto prohlášení doplnily ještě zatmavené snímky, jež mnoho konkrétního neprozrazovaly. Vůz na nich se ovšem velmi nápadně podobal konceptu XR-PHEV z roku 2013, pročež jsme naznačili, že by mohlo jít o evoluční verzi.
To nyní potvrdila samotná automobilka, která poslala do světa nové fotky, na nichž si již „zcela nový koncept“ můžeme prohlédnout bez jakéhokoliv omezení, zevnitř i zvenčí. Souběžně s tím je spojeno i krátké tiskové prohlášení, jež se soustředí zejména na hybridní ústrojí. To je tvořeno spalovací jednotkou prozatím neznámého objemu, s níž je spárován nově vyvinutý elektromotor o výkonu 163 koní a baterie o kapacitě 12 kWh.
Veškeré tyto komponenty jsou usazeny nad přední nápravou, na kterou je směřován i celkový výkon. Podle automobilky by emise CO2 měly poklesnout pod 40 gramů na kilometr, což můžeme převést na nějakých 1,7 l/100 km. To rozhodně není hodnota, která by zaváněla realitou. Kromě nízké fabulované spotřeby by koncept XR-PHEV II měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, stejně jako může přepnout na hybridní pohon. Mimo to má řidič k dispozici také režimy Battery Save a Battery Charge, kdy první počítá se šetřením energie na pozdější dobu a druhý s výraznějším dobíjením již během jízdy.
Tím nám ale stávající informace končí a my již můžeme zmínit jen rozměry, které počítají s délkou 4 490 milimetrů, šířkou 1 890 mm, výškou 1 620 mm a rozvorem 2 670 mm. Obdobné dimenze i techniku by pak měla dostat nová generace Mitsubishi Outlander PHEV, jíž koncept předchází.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.





















Mitsubishi nakonec na ženevský autosalon nepřiveze až tak úplně nový koncept, nýbrž jen evoluční verzi XR-PHEV, kterou známe již od roku 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva