Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Může i produkční Alfa 4C vážit jen 850 kg? Může, protože je sakra malá (foto)
6.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud jste koncept tohoto auta viděli naživo, jistě vám neříkáme nic nového. Ale pokud ne, je dobré si srovnat měřítka - tahle fotka vám to umožní.
O chystané Alfě Romeo 4C píšeme docela často. Rozhodně častěji, než by se dalo očekávat v případě auta, které se před léty představilo světu jako koncept a od té doby s ním jeho výrobce, alespoň navenek, neudělal zhola nic. Jenže koncern Fiat nám jej docela pravidelně připomíná, a to tak, že jeho budoucí příchod slibuje, odkládá a zase slibuje a toto jsou prosím jen změny, které se odehrály za poslední měsíc a kousek. Během dvou let Italové podobných signálů vyslali ještě násobně více.
Pokud ale budeme brát jako bernou mini poslední slova Sergia Marchionneho, pak Alfa 4C bude, a to ještě letos. Jakou podobu nabere sériová verze je zatím pochopitelně otázkou, jakkoli nám poslední interní informace naznačily mnohé. Přesto tu zůstávají nezodpovězené minimálně dvě otázky - jestli někdo bude schopen za sportáček s motorem 1,8 turbo „vysolit” cenu Porsche Boxster/Cayman a zda se Alfě Romeo může podařit udržet i v produkční podobě autu hmotnost pouhých 850 kilogramů.
Odpověď na první otázku si zřejmě nejlépe dáte sami, na druhou zatím pochopitelně odpovědět neumíme. Že „ano” nemusí být jen doufáním věčně pozitivních „alfistů” ale naznačuje přiložený snímek testovacího prototypu, který byl uživatelem služby Postimage pořízen v blíže nespecifikovaných garážích. Nezachycuje vlastně nic nového, je to už párkrát viděný prototyp 4C, právě spočinutí na parkovišti ale v plné nahotě ukazuje jednu jeho zapomínanou vlastnost - tohle auto je sakra malé.
V obvyklém garážovém stání, které akorát padne okolostojícím kompaktům či autům střední třídy, vypadá jak bílá myška krčící se vystrašeně v rohu terária pro divého hada. Podmínky tedy nahrávají tomu, aby se auto takto jevilo, nic ale nemění na tom, že je nejen mimořádně nízké, ale i úzké a krátké. A víte jak nejlépe ušetříte hmotnost? Že by uhlíkovými vlákny? Ne, materiálem, který nepoužijete...
Nic to pochopitelně nedokazuje, ale leccos to naznačuje. Podle nás je docela dobře možné, že takto malé auto i spolu s oněmi uhlíkovými vlákny bude mít výrazně podtunovou hmotnost, klidně i 850 kg. Možná už jsme jako oni alfisti, ale přinejmenším bychom si to přáli - lehká sportovní auta byla vždy skvělá...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

Fotka z pravděpodobně hotelové garáže ukazuje, jak malinkatým autem i produkční Alfa 4C bude
Zdroj: Postimage.org
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 9 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 11 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
