Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu

Zní jako žert, že by se v roce 2022 mohl dostat na trh vůz s moderním připodobněním vyklápěcích světel a s motorem točícím 9 500 otáček za minutu. Jenže to není žert. Limitované Ferrari za 51 milionů nabízí obojí a teď se poprvé ukázalo v provozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu

8.3.2022 | Petr Miler

Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu

/

Foto: Ferrari

Zní jako žert, že by se v roce 2022 mohl dostat na trh vůz s moderním připodobněním vyklápěcích světel a s motorem točícím 9 500 otáček za minutu. Jenže to není žert. Limitované Ferrari za 51 milionů nabízí obojí a teď se poprvé ukázalo v provozu.

Včera jsme vám přiblížili zvuk a dynamiku Ferrari 296 GTB, které jsme označili za nejnovější sporťák značky. Je to tak, ovšem budeme-li se držet jen sériově vyráběných modelů. Pakliže sklouzneme k striktně limitovaným specialitám pro hrstku vyvolených, dorazil v mezičase ještě jeden sportovní model.

Je to auto, ze kterého vám na rozdíl od 296 GTB jen a pouze spadne čelist, neboť nesahá k žádným kompromisům. Jedná se o typ SP3 Daytona, poslední novinku z řady Icona a byť její design nemusí být po chuti každému, technika prostě ano. Nedokážeme si představit nadšeného automobilistu, kterého by nedostávala do mrákot představa nejsilnějšího samostatného silničního motoru historie Ferrari, který bez přeplňování doluje z dvanáctiválce o objemu 6,5 litru uloženého před zadní nápravou 840 koní. A točí při tom až 9 500 ot./min.

Není to navíc jediný výjimečný aspekt, řada nových vychytávek se postarala o to, že jde o aerodynamicky nejefektivnější silniční vůz značky, který byl navíc i značně odlehčen. Konkrétní hmotnost neznáme, dynamiku ano - zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,4 sekundy řadí vůz mezi absolutní smetánku, i když použitou technikou vůbec nejde s dobou. Do minulosti ostatně hledí i řešením předních světel - ta si tak trochu hrají na vyklápěcí, což bylo řešení, které zejména v 80. a 90. letech minulého století definovalo dobové supersporty.

To všechno jsme si ale už řekli, nově vám můžeme ukázat video, na kterém se SP3 poprvé ukazuje v akci v běžném provozu. A i když vůz „zdobí” lehké maskování, je to stroj, který i tak dalece vystupuje z řady, a to nejen svým vzhledem, ale i zvukem. Podívejte se na to sami, my pro dnešek dodáme už jen tolik, že Ferrari s SP3 Daytona neřeklo na tomto poli poslední slovo. Chystá další speciální modely navazující na legendy minulosti, které mají opět dostat motory V12 bez přeplňování, neboť právě ty Ferrari historicky definují nejvíce.


Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu - 1 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 02Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu - 2 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 03Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu - 3 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 05Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu - 4 - Ferrari Daytona SP3 2021 prvni 11
Ferrari SP3 Daytona je fascinující stroj, hlavně pak po technické stránce. Níže jej můžete vidět poprvé v akci v běžném provozu. Foto: Ferrari

Zdroj: Varryx@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.