Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nevyhnutelné se stalo skutečností, z nejnovější Toyoty někdo zkusil udělat BMW
20.9.2019 | Petr Prokopec
Za normálních okolností by to byl jen hloupý nálepkový tuning. V tomto případě jde ale více než o cokoli jiného o pokus uvést věci na pravou míru.
Toyota Supra páté generace je bezesporu jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek posledních měsíců. Nikoliv však proto, že by oslňovala čarokrásným designem či dechberoucí jízdní dynamikou. Stojí za tím především ta skutečnost, že Japonci se při vývoji spojili s BMW. Kdyby přitom šli cestou Fiatu, který kabriolet 124 Spider postavený na bázi Mazdy MX-5 osadil vlastní pohonnou jednotkou, nejspíše by kritika nebyla tak enormní. Jenže Toyota svou invenci značně upozadila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že slavný návrat po takřka dvou dekádách nedopadl tak úplně dle japonských představ. Zvláště když publikum musí počítat ještě s tou skutečností, že nová Supra se nevyrábí v Zemi vycházejícího slunce. Místo toho má produkci v Rakousku na starosti firma Magna Steyr, která rovněž montuje i BMW Z4. Pátá generace kultovního kupé je tak spíše zástupem evropské automobilové produkce než novodobou japonskou pýchou.
Tuto skutečnost se Toyotě nyní rozhodl dát „sežrat“ jeden z majitelů. Bíle lakované kupé totiž upravil tak, aby odpovídalo zbytku jeho vozového parku, který je tvořen mnichovskými modely. Supra se tak dočkala vpředu i vzadu loga BMW, přičemž to ani nepůsobí moc nepatřičně. Jakkoliv je ale třeba dodat, že proměna v typicky německý produkt není úplná, neboť na přídi chybí čelní ledvinky. Ty by přitom s ohledem na současnou módu značky musely zcela vyplnit prostor mezi světly, přinejmenším.
Lze pak jen dodat, že tato nevraživost nejspíše bude pokračovat i ve chvíli, kdy se tuningovým firmám povede z agregátu BMW vydolovat více než tisíc koní, jako tomu bylo u legendárního agregátu 2JZ předchozí generace. Ten ovšem byl japonského původu, mimo to měl vůz i svůj vlastní interiér, a nikoliv další vykradení mnichovských skladů. Něco takového totiž tolerují mainstreamoví zákazníci, nikoliv ale fajnšmekři sahající hluboko do kapsy.




Nová Toyota Supra se dočkala log BMW, nyní tak lépe zapadá do mnichovského vozového parku svého majitele
Zdroj: 1320video@Instagram
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
15.8.2025Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB