Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická
18.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Civic může mít v této chvíli jen tři motory - zážehovou čtrnáctistovku a osmnáctistovku a diesel 2,2. To je na evropské zvyklosti dost málo, ale Honda pracuje na nápravě.
Představení deváté generace Hondy Civic na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu nám objasnilo několik základních skutečností. Zaprvé, rozdíl mezi novinkou a předchůdcem je menší, než mezi osmou a sedmou generací Civiku. Honda v podstatě udělala jen o málo delší evoluční krok než Volkswagen během transformace předposledního Passatu na ten aktuální.
Je možné, že v tom byl záměr mající za cíl zachovat jistou stylistickou spojitost, ale mnohem pravděpodobnější se zdá být to, že tato japonská značka coby jedna z mála nezávislých menších automobilek prostě nemá dost prostředků na rezolutnější vývojový skok.
Zadruhé, Honda nadále propaguje myšlenku, že design je důležitější než jízdní vlastnosti a Civic tedy pořád zůstává u zadní nápravy tvořené torzní příčkou, ačkoli ještě předminulá verze konsternovala svou agilitou díky víceprvkovému zavěšení zadních kol, které mimochodem verzi sedan pořád zůstalo. A zatřetí, nabídka motorů se (až na drobné úpravy ve výkonech u dvou ze tří pohonných jednotek) rovněž nezměnila a to nahrává jak teorii fungování Hondy v úsporném režimu, tak příznivcům atmosférických zážehových agregátů.
Ne ale těm, kteří měli slabost pro poslední dvoulitr i-VTEC, známému též pod interním kódem K20Z4. Jak jsme již několikrát upozorňovali, tento motor skončil kvůli tvrdým regulacím emisí a v této chvíli je v prodeji pouze díky skladovým zásobám verze Type R. Už to vypadalo, že i nejostřejší Civic je odsouzen k odchodu do historických análů, jenže ve Frankfurtu se stalo něco neočekávaného.
Mitsuru Kariya, hlavní inženýr Hondy a šéf projektu modelu Civic potvrdil, že automobilka intenzivně zvažuje vývoj nástupce. „Víme, že Type R byl velkým úspěchem, obzvláště na britském trhu,“ řekl Kariya pro Autocar. „Nyní hledáme možnosti, jak postavit další vůz v podobném duchu, ale zatím nevíme ani to, jestli se bude jmenovat Type R.“
Kariya rovněž připustil, že takový stroj by musel mít minimálně 250 koní, aby byl schopen zůstat v souboji o nejlepší hot hatch, čímž nepochybně narážel na auta jako je Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Zmínil se též o tom, že Honda zvažuje přeplňování turbodmychadlem, což by sice bylo plně v souladu s manévrovacím prostorem, který EU automobilkám ponechává, ale ani zdaleka by to neodpovídalo tradicím výkonných modelů Type R. Uvědomuje si to i Honda, takže podle Kariyji „není atmosférický agregát zcela mimo hru“. Naznačuje snad něco Civic Type R Mugen 2.2, ačkoli jsme o něm psali jako o tečce Hondy za dobou atmosférickou? Kdoví, ale myslím si, že u nás by nikdo neprotestoval, kdybychom se protentokrát šeredně zmýlili.
Civic Type R by rozšířil počet motorizací na čtyři, ale podle všeho by jich mělo být s těmi stávajícími v dohledné době pět. Kromě nejsilnější by měla přibýt i nějaká slabší v podobě menšího dieselu. Honda má pro tento model přichystaný 2,2litrový diesel s výkonem zvýšeným ze 140 na 150 koní, ale u sedmé generace byl k mání vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail o objemu 1,7 litru. Ten byl dodáván firmou Isuzu, protože Honda tou dobou svůj vlastní vznětový agregát neměla, je proto pravděpodobné, že teď půjde o něco z vlastní „zahrádky“.



Zatím poslední Type R měl dvoulitrový VTEC s výkonem 201 koní a to by dnes bylo asi trochu málo



Mugen to dotáhl na 240 koní, ve verzi 2.2 až na 260






Co dostane příští Type R, Honda zatím přesně neví, ale atmosférická jednotka je možná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 2 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 3 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 4 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    