Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa)
28.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vedro, mráz, korozivní lázně, kamení, těžký přívěs pod plným plynem do kopce - tím vším si prošel nový F-150. Testy simulovaly statisíce ujetých kilometrů.
Pokud ve Spojených státech chcete skutečně drsné auto, koupíte si tzv. pick-up truck. Ford F-150 je na špici prodejů, takže na poli kvality a houževnatosti nesmí zklamat. U nové generace to platí tím spíše, protože její příchod na trh se opozdí, navíc přináší oproti té předchozí významné novinky v základní konstrukci. Ford nyní, nepochybně v rámci marketingové podpory, pustil do světa deset videí, ukazujících testy, jakými nová F-150 při vývoji procházela.
„Chtěli jsme postavit nejhouževnatější, nejschopnější F-150, a zároveň ji odlehčit. Testovací tým měl za úkol tento truck při zkouškách mučit více, než jakoukoliv dřívější generaci,” řekl Pete Reyes, šéfinženýr nové generace Fordu F-150.
Na videích je vidět, že se zkoušející skutečně snažili, člověku je toho auta kolikrát až líto. Vůz tahal přívěsy na limitu maximální hmotnosti prudkými horskými průsmyky za padesátistupňových veder, jezdil po zamrzlých jezerech při čtyřicítkách pod nulou, byl bombardován štěrkem či ničen rychlým průjezdem hrboly a výmoly. V rámci laboratorních testů byl tento stroj všelijak natřásán na stolcích, koupán ve vysoce korozivních lázních nebo procházel rychlými změnami teplot v obrovském rozsahu. Ford říká, že některé zkoušky za pět dní nasimulovaly 240 tisíc kilometrů na silnicích bez zacházení v rukavičkách.
Desítka zkoušek v přiložených videích je údajně to nejtěžší, co nová generace Fordu F-150 při testech podstupovala. Po jejich shlédnutí skoro nemáme pochyby, že to bude velmi dobře postavený vůz...
Testy nového Fordu F-150 byly důkladné, jak ukazují i videa níže
Seven Channel je pětidenní zkouška, při které je rám kroucen a natřásán sedmi růzými způsoby. Má nasimulovat přes 360 tisíc najetých kilometrů
Osm stovek kilometrů po testovacím prostoru v michiganském Romeu údajně odpovídá 32 tisícům kilometrů po nejhorších silnicích, čemuž nemáme důvod nevěřit
Power Hop Hill je prudký kopec s vlnami, které vyhazují kola do vzduchu a tak extrémně zatěžují komponenty pohonného ústrojí
"Pád sudu" je přesně to, jako co to vypadá - těžký sud padá hranou na korbu. Tento test zkouší výdrž podlahy korby
Celohliníková karoserie si vyžádala přísnější testy koroze vlhkostí a kyselinou. Po nasimulovaných deseti letech nebyly na voze žádné známky koroze
Test u Davisovy přehrady v Arizoně sestával s tažení plně naloženého přívěsu do 21 km dlouhého kopce rychlostmi od 55 do 105 km/h v horkém pouštním létě s klimatizací na plný výkon
Při zkoušce odolnosti barvy najela F-150 240 km štěrkem a drobnými kousky oceli
Odolnost motoru se zkouší v komoře, která umí změnit teplotu o desítky stupňů během velmi krátké doby. To se opakuje 350krát za sebou. Motor přitom běží, jako by táhnul plně naložený přívěs na plný plyn do prudkého kopce
Zadní náprava je ničena agresivním zastavováním, kdy na ni působí přes 2 700 Nm, tedy násobně více, než jí můžou dodat motory F-150. Test se opakuje pětsetkrát
"Příkop kroucení" simuluje situaci, kdy je např. pravé přední kolo ve vzduchu a levé zadní skáče nahoru a dolů. Tato zkouška extrémně zatěžuje jak rám, tak karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch