Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Kuga ještě letos, v převleku za model Escape
6.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Listopadový autosalon v Los Angeles se stane svědkem premiéry nového Escape. A protože Ford se poslední dobou orientuje na „globální produkty”, poznáme tím i podobu nové Kugy.
Ford nám dal ochutnat příští možnou podobu nového modelu Kuga na lednovém detroitském autosalonu NAIAS 2011, když odhalil koncepční studii Vertrek. Automobil byl neformálně prezentován jako další generace amerického typu Escape, ale v rámci úspory nákladů dojde ke sloučení a podobně jako v případě nového Focusu bude existovat pouze jeden globální vůz.
Tuto domněnku potvrzují předběžně potvrzené motory, které ve Spojených státech značně víří emoce. Tamní klientela byla až dosud zvyklá na atmosférický zážehový čtyřválec Duratec o objemu 2,5 litru (nezaměňovat s řadovou pětkou Volva), který je k mání ve standardní anebo hybridní verzi. V prodeji je ale také Escape s třílitrovým šestiválcem o výkonu 240 koní, a právě vidina výpadku nejsilnějšího agregátu zákazníkům nevoní.
Ford slibuje, že atmosférickou V6 svými výkony plně nahradí nový motor 2,0 Ecoboost známý z nového Focusu ST nebo faceliftovaného Mondea, kde má stejných 240 koní. Automobilka to samozřejmě odůvodňuje nutností snižovat průměrnou spotřebu. Kouzlo evropského downsizingu si na druhé straně Atlantiku ovšem nevychutnají poprvé. Dvoulitrový Ecoboost se tam prodává jako jediná motorizace v typu Edge, k dispozici je i pro zájemce o Explorer a k masivnímu nasazení šestiválce 3,5 Ecoboost tam došlo již před několika lety.
Dvojičky Kuga-Escape kromě toho dostanou minimálně dva další motory. Společným pro Evropu i USA bude další přeplňovaný čtyřválec 1,6 Ecoboost s výkonem 182 koní, který v zámoří nahradí Escape Hybrid. Pak se nabídky rozchází. Podle všeho Americe zůstane čtyřválec 2,5 Ti-VCT, pro nás se zase objeví dvoulitrový turbodiesel, možná v několika výkonových variantách. Bez ohledu na použitý agregát nebo jeho výkon se nicméně kvůli dalším úsporám paliva počítá ve všech případech také s pohonem předních kol.
Jak bude sériový Vertrek a tedy nový Escape resp. Kuga vypadat se dozvíme až v listopadu, od původního konceptu se ale zřejmě dramaticky lišit nebude. I proto celý tento článek lemují právě jeho fotografie.



















Ford Vertrek stojící na platformě C je společným základem pro americký Escape i evropskou Kugu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
