Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg

Ženeva zažije i premiéru dosud nejostřejšího Pagani Huayra. Přídomek BC bude oproti „standardu” znamenat 100 koní navíc a o 150 kg méně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg

14.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ženeva zažije i premiéru dosud nejostřejšího Pagani Huayra. Přídomek BC bude oproti „standardu” znamenat 100 koní navíc a o 150 kg méně.

Svého času se hovořilo o tom, že Pagani Huayra je vyprodané. Pravda to byla, v tu chvíli se ale jednalo jen o 100 exemplářů standardního provedení. Horacio a spol. totiž už v tu chvíli slibovali ostřejší verzi, která by možnosti Huayry posunula ještě dále a postavila základy další omezené edice.

O něco později vyplynulo na povrch, že dostane označení BC a aby toho nebylo málo, vzhled vozu do detailu odhalily fotky nemaskovaného exempláře. Mohlo se v tu chvíli zdát, že víme skoro vše, jenže nevěděli jsme prakticky nic - ani co znamenají ona dvě písmena, natož pak co Huayra BC vůbec nabídne. Teď možná víme obojí.

Jsou to spekulace, nepotvrzené informace, jsou-li ale pravdivé, pak zkratka BC představuje iniciály Bennyho Caioly, známého newyorského developera a možná ještě známějšího sběratele Ferrari. Ten mezi léty 1977, kdy si pořídil první, a jeho smrtí v roce 2010, kdy v 79 letech podlehl rakovině, dal dohromady více než 100 vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku včetně řady velmi vzácných exemplářů. Jak to souvisí s Pagani? Inu, koupil si také dvě Zondy, svého času dvě ze čtyř prodaných v USA, a tak mu má i Horacio Pagani být za co vděčen. A tímto by mu prý rád vzdal hold.

Jestli to tak bude, je otázkou, informace kolegů z Prototype0 o technických specifikacích vozu se ale zdají být docela pravděpodobné. Vůz se podle nich má dočkat 150kilové diety a zvýšení výkonu 6,0litrového motoru V12 biturbo od Mercedesu-AMG o 100 koní. Ve výsledku by tak Huayra BC měla nabídnout plných 830 koní při hmotnosti jen 1 200 kilogramů, což by její už tak pozoruhodné možnosti jistě posunulo o pořádný kus dále.

Takových vozů má vzniknout 20 a všechny jsou prý už prodané. Pagani navíc přijde i s Huayrou Roadster, opět ve 100 kusech, z nich má být prodána polovina. Oficiální informace poznáme později, těšit se ale zjevně je na co, Huayra BC by se svými parametry konečně mohla stačit i „Svaté trojici” hypersportů či Veyronu...


Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg - 1 - pagani huayra bc bez kamuf 01Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg - 2 - pagani huayra bc bez kamuf 02Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg - 3 - pagani huayra bc bez kamuf 03Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg - 4 - pagani huayra bc bez kamuf 04Pagani Huayra BC řádně zatopí pod kotlem, nabídne 830 koní na 1 200 kg - 5 - pagani huayra bc bez kamuf 05
Pagani Huayra BC už vzhledem neoslní, technikou by mohla. I když nabídne přesně to, o čem se nyní spekuluje

Zdroj: Prototype0

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.