Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Policista v Monaku chtěl pokutovat pilota safety caru F1, že jel bez značky moc rychle
22.5.2021 | Petr Miler
Pokud máte pocit, že čeští policisté se někdy až moc snaží, berte jako uklidnění, že nejsou sami. Řešit rychlost a registraci safety caru na uzavřeném okruhu Formule 1 je pozoruhodné.
Jeden můj známý říká, že největším uměním je v práci nechat něco být, nad něco se povznést. Vypadá to jako lehkovážnost, z pohledu člověka posedlého kontrolou je to ale něco, co si může snadno dovolit bez negativního vlivu na výsledky lidí, které řídí. Je v pořádku dohlížet na to, zda si podřízení řádně plní své povinnosti, je ale skutečně nutné kontrolovat po uklízečce každou toaletu? Tady je skutečně uměním pustit to z hlavy a nechat to na svědomí dotyčné, vliv na výsledky vaší práce budou nesrovnatelně menší než úsilí věnované takto přísnému dohledu.
Tato slova by si měli vzít k srdci i policisté, jejichž úkolem zaručeně není držet chování všech v naprosto přesně vymezených mantinelech. Jistě existuje řada projevů nebezpečného jednání, které je třeba krotit, pak je tu ale řada drobných excesů či prostě jen projevů lidskosti, nad kterými je třeba zavřít oči. Zrovna v „rouškové době” bychom našli spoustu příkladů toho, kdy čeští policisté řešili věci, které nemuseli a způsobili svou aktivitou více zla než dobra - to je alespoň můj osobní názor.
Nejsou ale sami, ke komu by šlo promluvit slovy českého klasika: „Moc makáte, chlapi, moc makáte!” Čerstvě se k takovým zařadil jeden monacký policista, který se koncem týdne rozhodl umravňovat řidiče Astonu Martin při divoké jízdě uličkami knížectví. To zní jako správný postup, ale jen dokud si neřekneme, že tím řidičem byl profík Bernd Mayländer, jeho autem safety car Formule 1 a uličkami uzavřená trať sloužící v tu chvíli jako okruh. Mayländer se navíc nejel projet, dělal svou práci, konkrétně kontroloval funkčnost rádiové komunikace po celé délce trati ve vysoké rychlosti.
Policista ho ale změřil, zastavil a agresivně na něj gestikuloval. Chtěl jej popotahovat nejen kvůli rychlosti, ale i kvůli tomu, že řídí vůz bez platné registrace, prý navzdory uzavření silnic platí pořád stejná pravidla pro všechny. To je skutečně přílišná horlivost par excellence. Naštěstí pro všechny se situace vyjasnila poté, co si policista promluvil nejen s Mayländerem ale i s vedením závodu a později se za svou horlivost omluvil. Přesto si říkáme, proč a jak ho vůbec napadlo takovou věc řešit.
Zelený Aston Martin Vantage od letoška slouží jako safety car F1, jehož úkolem není zdaleka jen vedení aut po trati při závodu. Právě tento vůz byl v Monaku zastaven policistou s Berndem Mayländerem za volantem poté, co podle policisty jel po okruhu moc rychle, navíc bez značky, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: Aston Martin
La policía de Mónaco detuvo a Bernd Maylander mientras hacía las vueltas de práctica por exceder el límite de velocidadpic.twitter.com/wevkugvD1D
—Alerta F1(@AlertaF1) May 19, 2021
Zdroje: AlertaF1@Twitter, Formula 1
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva