Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci
11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U Porsche jsou sice proti navyšování hmotnosti, pořádný hybrid ale dle značky musí zvládat jízdu čistě na elektřinu. Na palubu tak zamíří těžké baterie.
Německá automobilka je sice prvním výrobcem, který se na Severní smyčce dostal se silničním autem pod hranici sedmi minut (úspěchy Radicalu jsou přece jen sporné, neboť model SR8 nedáte na značky všude), přesto nám v poslední době příliš radosti nedělá. Nedávno totiž oznámil, že se chystá přistoupit k celkem masivním downsizingu pohonných jednotek. A jakoby to nestačilo, nyní potvrzuje, že rozšíří také řady hybridních modelů, včetně o ikonické 911.
Zmiňovaný úspěch modelu 918 Spyder na Nürburgringu sice na jednu stranu naznačuje, že se co do rychlosti nemáme čeho obávat, k přítomnosti elektromotoru na palubě sportovní ikony jsme přesto skeptičtí. Zcela nepochybně totiž přinese naprosto zbytečná kila, jenže laboratorní měření spotřeby hrají prim. A navíc technologie vyvinutá pro zmiňovaný supersport musí dojít také uplatnění na dalších modelech, jinak by se stěží zaplatila.
Z výše uvedeného je jasné, že na civilní obdobu setrvačníku dodávajícího sílu předním kolům závodního provedení 911 GT3 R Hybrid můžeme zapomenout. Šéf vývoje značky Wolfgang Hatz totiž dodává, že „silniční hybridy musí být schopné jízdy čistě na elektřinu“. Novinka německé značky, která má dorazit někdy v roce 2018, tak ztloustne, i když podle Hatze ne o mnoho. Baterie by totiž měly dodat energii jen na nějakých 25 km.
Také v tomto směru je ale strašákem Porsche 918 Spyder - i kapacita jeho baterií ve výši 6,7 kWh vystačí na 30 km. Celková hmotnost však díky tomu vystoupala na 1 634 kg, zatímco bez hybridní techniky by to bylo pouhých 1 280 kg. A 350 kil přihozených na hrb Porsche 911 nevzbuzuje zrovna optimismus. A to ani za předpokladu, že by je značka dodala hlavně na předek, čímž by vůz mohl nabídnout rozložení hmotnosti v poměru 50:50.














Závodní Porsche 911 GT3 R Hybrid naznačilo, že hybridní modely nemusí být strašákem. Bohužel jeho technologii silniční verze nedostane
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 54 minutami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
