Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte
12.9.2024 | Petr Miler
Elektrické Ferrari? Zní to všelijak, ale proč ne. Elektrické Ferrari s kompletně vyfabulovaným zvukem motoru, který vůbec nemá? Jen to proboha ne. Přesto se právě s takovým autem Italové prohání po domácím Maranellu.
„Ve skutečnosti je nikdo nechce,” řekl nedávno šéf automobilky Pagani o elektrických a hybridních sporťácích, které jeho společnost dál nenabízí, i když na nich opakovaně pracovala. Důvodem je ryzí nezájem klientů, kterým nemá důvod vnucovat něco, po čem sami nechtějí - takový vůz by firmě nejenže nepřinesl žádný ekonomický prospěch, jen by ji stál peníze.
Nepochybujeme o tom, že ani Ferrari o elektrický model žádné podstatné množství klientů nežádalo, protože jde ale o větší značku, která už si musí plnit své emisní cíle v rámci evropských pětiletek, s takovým vozem přijde. Není to žádné tajemství, vedle oddanosti spalovacím motorům to nedávno potvrdil šéf automobilky i s tím, že autu dodá také to, co jinak sportovním elektromobilům značně chybí - zvuk. Jak? No, podívejme se na to.
Benedetto Vigna to neřekl přímo, z jeho slov ale bylo patrné, že auto použije nějakou formu zvukového generátoru. Je to samo o sobě kontroverzní, kdyby ale nějak zdůrazňoval zvukový projev elektrického pohonu, možná - možná - by to šlo snést. Z videa zachycujícího prototyp elektrického Ferrari v hávu Maserati Levante je ale zřejmé, že tohle nebude ta cesta. Ze záběrů je patrné mj. to, že auto krom falešných výfuků (což je jistě jen kamufláž) používá také falešný zvuk osmiválce nikoli nepodobný tomu, který jsme slyšeli z reproduktorů elektrického Dodge.
Samozřejmě je možné, že i tohle je jen kamufláž, Vignova slova ale nic takového nenaznačovala. Konkrétní zvuk se může lišit, jinak bychom si ale skoro vsadili na to, že vůz použije obdobný generátor. Musí sám o sobě znít špatně? Určitě ne, starší Formule 1 v televizi také špatně nezní a slyšíte je jen z reproduktorů. Ale je to adekvátní, technicky korektní zvukový projev hodný technické mimořádnosti Ferrari? Asi nemusíme odpovídat, ale posuďte sami.



Zdá se, že první elektrické Ferrari bude něco jako model Purosangue, půjde o SUV. Jeho prototyp, vlastně spíš mulu můžete vidět níže, zejména zvukový projev auta je ale velmi smutný, je to spíš takové „Fakerrari”. Foto: Ferrari
Zdroj: Acriore@Youtube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před hodinou
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 3 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 4 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 6 hodinami
Subaru překvapilo hned dvěma ostrými novinkami, centrální výfuk jedné z nich dává naději
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
