Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily
13.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kočka má devět životů, Saab aspoň devadesát. Příznivci značky přesto asi jásat nebudou - novým majitelem automobilky se stalo asijské konzorcium plné zelených ideálů.
Je to dobrá, nebo špatná zpráva? To je otázka, na kterou si musí odpovědět každý sám, jisté ale po dnešku je, že se potvrdily zvěsti z minulého týdne a novým majitelem loni zkrachovalého Saabu se stala společnost National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS).
Že jste o ní nikdy neslyšeli? Není divu, stvořena byla pouze za účelem odkupu zbytků Saabu od jeho likvidátorů a za jejím vznikem stojí japonská investiční firma Sun Investment a honkongská společnost National Modern Energy Holdings, která se zabývá výstavbou elektráren využívajících výlučně obnovitelných zdrojů.
Už výše popsané trochu zavání oportunismem a zveřejněné záměry NEVS, co se Saabem bude dále, jinou příchuť nemají. Asijské konzorcium nepočítá s tím, že by do výroby vrátilo novou 9-5 ani crossover Saab 9-4X, pracovat bude pouze se starou 9-3, kterou bude vyrábět jak elektromobil. Kdy, to přesně není jasné, dříve než s rokem 2013 ale nemáme počítat.
V tiskovém prohlášení likvidátorů Saabu stojí pouze tolik, že: „Společnost (NEVS - pozn. red.) znovu rozjede provoz v Trollhättanu, kde bude veškerý vývoj a výroba zaměřena na elektromobily.” Podmínky prodeje, tedy ani cena zbytků Saabu, nejsou známy, ví se pouze tolik, že transakce zahrnuje i dceřiné firmy Saab Tools a Saab Powertrain.
Nevíme, jak vy, ale nám se tento krok jeví pouze jako začátek nové cesty k bankrotu. Vzhledem k současným možnostem elektromobilů a pochopitelném nezájmu o ně ze strany potenciálních zákazníků se na jejich ideálech - bez nějakého zázraku - těžko dá postavit perspektivní podnikání. „Saabu v novém” tak dáváme rok, maximálně dva...









Saab znovu žije, s modely jako 9-5 je ale stejně amen. Jednak nový majitel nemá práva na jejich části od General Motors a i kdyby je měl, je to mimo jeho plány - budoucností značky je prý elektrický pohon...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 12:30 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom