Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou
9.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Spolu s právě představeným faceliftem se Seat Leon se dočkal i úpravena své druhé nejsportovnější varianty. Ke změnám vzhledu přibyly i významnější změny v použité technice.
Seat představí v Ženevě modernizovaný Leon a Alteu. Spolu se zbytkem „smečky” bude představena i varianta FR. Zasvěcení už vědí, že u Seatu je toto označení vyhrazeno sportovně zaměřeným, přesto ještě v běžném životě bez kompromisů využitelným modelům. Ještě ostřejšími jsou verze Cupra, ovšem to už je úplně jiná kapitola.
Leon FR bude dále nabízen se dvěma motory. Prvním je zážehový čtyřválec 2,0 TSI, který známe už z VW Golf GTI a který bude stejně jako zde nově naladěn na 155 kW tedy 211 koní. Druhým motorem v nabídce bude vznětový 2,0 TDI (125 kW/170 k), který nově dostal do vínku common rail.
Nově se do nabídky Leónu FR dostává také čalounění sedadel kombinací černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.
Hlavní novinkou u nového Leónu FR je ovšem implementace systému XSD. Tento elektronický systém spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Protáčející se kolo je přibržděno a tím může být na opačnou stranu přenesena větší porce výkonu.
Pokud vám něco takového nezní jako převratný vynález, jste na správné stopě. Jde o docela obyčejné ABD (Automatic Brake Differential), které můžete některých v autech jiných výrobců najít už pěkných pár let. Jeho přínos pro kvalitu sportovní jízdy je přinejmenším sporný, nekonečné přibrzďování odlehčeného kola silné předokolky čistotě jízdy zrovna nepřidá a na kluzkém povrchu (např. sníh) navíc čestností své aktivity pohřbívá životnost brzd. Jako každý podobný systém má svá pro a proti, pro existenci oněch proti nyní raději doufejme, že bude možné jej zcela vypnout.
Závěrem dodejme, že z počátku bude XSD k dispozici jen u FR, později jej bude možno objednat i u nižších výbavových úrovní.

Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejčtenější články
Toyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
14.10.2025
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
14.10.2025
Němci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
14.10.2025
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
15.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
