Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou
9.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Spolu s právě představeným faceliftem se Seat Leon se dočkal i úpravena své druhé nejsportovnější varianty. Ke změnám vzhledu přibyly i významnější změny v použité technice.
Seat představí v Ženevě modernizovaný Leon a Alteu. Spolu se zbytkem „smečky” bude představena i varianta FR. Zasvěcení už vědí, že u Seatu je toto označení vyhrazeno sportovně zaměřeným, přesto ještě v běžném životě bez kompromisů využitelným modelům. Ještě ostřejšími jsou verze Cupra, ovšem to už je úplně jiná kapitola.
Leon FR bude dále nabízen se dvěma motory. Prvním je zážehový čtyřválec 2,0 TSI, který známe už z VW Golf GTI a který bude stejně jako zde nově naladěn na 155 kW tedy 211 koní. Druhým motorem v nabídce bude vznětový 2,0 TDI (125 kW/170 k), který nově dostal do vínku common rail.
Nově se do nabídky Leónu FR dostává také čalounění sedadel kombinací černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.
Hlavní novinkou u nového Leónu FR je ovšem implementace systému XSD. Tento elektronický systém spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Protáčející se kolo je přibržděno a tím může být na opačnou stranu přenesena větší porce výkonu.
Pokud vám něco takového nezní jako převratný vynález, jste na správné stopě. Jde o docela obyčejné ABD (Automatic Brake Differential), které můžete některých v autech jiných výrobců najít už pěkných pár let. Jeho přínos pro kvalitu sportovní jízdy je přinejmenším sporný, nekonečné přibrzďování odlehčeného kola silné předokolky čistotě jízdy zrovna nepřidá a na kluzkém povrchu (např. sníh) navíc čestností své aktivity pohřbívá životnost brzd. Jako každý podobný systém má svá pro a proti, pro existenci oněch proti nyní raději doufejme, že bude možné jej zcela vypnout.
Závěrem dodejme, že z počátku bude XSD k dispozici jen u FR, později jej bude možno objednat i u nižších výbavových úrovní.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez 11:32
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
Nejnovější články
Drahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před hodinouItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
před 2 hodinamiMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
před 4 hodinamiBugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
před 5 hodinamiKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.23. 13:00 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 08:08 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch