Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Renaultu: nové Gordini nabídnou technická specifika, ne jen rychlé pruhy
9.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Novodobé Renaulty Gordini prosluly hlavně tím, že si nechaly zaplatit nemalý peníz za jiný lak a pár drobností. Tomu má být podle šéfa Renaultu konec.
Dozvuky ženevského autosalonu 2013 k nám budou doléhat ještě nějaký ten čas a toto je jeden z nich. Kolegové z britského Autocaru na něm vyzpovídali hlavu Renaultu Carlose Tavarese, a to v hlavně v souvislosti s novým Cilem RS 2013. Také oni mají pochybnosti o tom, jak se jedno z menších RS posunulo směrem k obecnému vkusu, reakce šéfa značky ale dnes probírat nechceme. Pohled automobilky na vlastní dílo ostatně dobře známe a slova Tavarese jej nikam neposouvají.
Není to ovšem jediná věc, která v rozhovoru přišla na přetřes. Řeč se stočila i k verzím Gordini, které vzhledem k dobrému technickému základu dosavadní generace zejména Clia nebyly pro smích, jejich zvláštností byl ale pouze vzhled. Renault už dříve naznačoval, že se toto jméno vrátí od nálepek návrat zpět k ostře laděným strojům a Tavares tato slova nyní rozvedl.
Nepůjde jistě o zcela nové modely, to se ani nedalo očekávat, ale výrazněji upravené stroje ze standardní nabídky. Jméno Gordini prý bude použito už jen pro „extrémní modely Renaultsportu”, které „vždy budou mít něco zvláštního”. Tavares byl i konkrétnější: „Může to být motor, může to být převodovka, může to být něco jiného - ale každé Gordini musí mít něco extra.”
Ze slov Carlose T. tak tušíme, že nové Clio bez automatu EDC by se v nabídce mohlo objevit jako Gordini, neboť pro standardní provedení prý lidé od francouzského kosočtverce s manuálem nepočítají. Jestli to ale bude pro pětidvéřový model s přeplňovanou jedna-šestkou spása, to se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.










Na stánku Renaultu v Ženevě pochopitelně nechybělo ani nové ostré Clio. To je a dále i má být k mání jen s konstroverním dvouspojkovým automatem, varianta Gordini by mohla přihrát i jiné řešení. A podobně tomu má být i u dalších vozů značky nesoucí jméno známého konstruktéra
Zdroj: Autocar UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
