Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Renaultu: nové Gordini nabídnou technická specifika, ne jen rychlé pruhy
9.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Novodobé Renaulty Gordini prosluly hlavně tím, že si nechaly zaplatit nemalý peníz za jiný lak a pár drobností. Tomu má být podle šéfa Renaultu konec.
Dozvuky ženevského autosalonu 2013 k nám budou doléhat ještě nějaký ten čas a toto je jeden z nich. Kolegové z britského Autocaru na něm vyzpovídali hlavu Renaultu Carlose Tavarese, a to v hlavně v souvislosti s novým Cilem RS 2013. Také oni mají pochybnosti o tom, jak se jedno z menších RS posunulo směrem k obecnému vkusu, reakce šéfa značky ale dnes probírat nechceme. Pohled automobilky na vlastní dílo ostatně dobře známe a slova Tavarese jej nikam neposouvají.
Není to ovšem jediná věc, která v rozhovoru přišla na přetřes. Řeč se stočila i k verzím Gordini, které vzhledem k dobrému technickému základu dosavadní generace zejména Clia nebyly pro smích, jejich zvláštností byl ale pouze vzhled. Renault už dříve naznačoval, že se toto jméno vrátí od nálepek návrat zpět k ostře laděným strojům a Tavares tato slova nyní rozvedl.
Nepůjde jistě o zcela nové modely, to se ani nedalo očekávat, ale výrazněji upravené stroje ze standardní nabídky. Jméno Gordini prý bude použito už jen pro „extrémní modely Renaultsportu”, které „vždy budou mít něco zvláštního”. Tavares byl i konkrétnější: „Může to být motor, může to být převodovka, může to být něco jiného - ale každé Gordini musí mít něco extra.”
Ze slov Carlose T. tak tušíme, že nové Clio bez automatu EDC by se v nabídce mohlo objevit jako Gordini, neboť pro standardní provedení prý lidé od francouzského kosočtverce s manuálem nepočítají. Jestli to ale bude pro pětidvéřový model s přeplňovanou jedna-šestkou spása, to se teprve uvidí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Na stánku Renaultu v Ženevě pochopitelně nechybělo ani nové ostré Clio. To je a dále i má být k mání jen s konstroverním dvouspojkovým automatem, varianta Gordini by mohla přihrát i jiné řešení. A podobně tomu má být i u dalších vozů značky nesoucí jméno známého konstruktéra
Zdroj: Autocar UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nejčtenější články
- Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
18.5.2024 - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
18.5.2024 - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
18.5.2024 - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
18.5.2024 - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
19.5.2024
Živá témata na fóru
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch