Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024 | Petr Miler
Cybertruck jistě není autem stvořeným pro podobná klání. Tesla i majitelé ale s oblibou ukazují ve sprintech jeho rychlost, kdy díky vysokému výkonu dokáže zastřít svou hmotnost a proporce. Přidejte dvě zatáčky a všechno je jinak.
Pravidelně ohrnujeme nos nad rostoucí hmotností a velikostí moderních aut. Jít o nějakou přiměřenou oběť tomu, že dostáváme vozy soustavně prostornější a bezpečnější, dalo by se to snad i snášet, změny vnitřních dimenzí moderních aut ale absolutně nekorespondují s tím, o kolik větší jsou jejich vnitřní rozměry. A byť se v tomto směru ani v oblasti pasivní bezpečnosti pokrok nezastavil, obojí absolutně nekoresponduje s ohromným nárůstem průměrné hmotnosti nových aut během pár jednotek let.
Ten je primárně dílem technicky nesmyslných pohonů, které jsou těžké kvůli často i vícero typům současně použitých motorů a fyzicky velkým, ovšem kapacitně mizerným bateriím, a také kvůli šetření na nesprávných místech. Auta mohou být lehčí, musela by ale používat dražší materiály, pro jejichž nasazení není prostor, když automobilky musí investovat peníze do zmíněných nesmyslných pohonů a spousty dalších nařízených trhem nevyžádaných řešení, za která lidé přirozeně nechtějí platit. Konkrétních projevů tohoto stavu bychom našli hodně, ale jeden za všechny - nové 2,5tunové BMW M5 je absurdita non plus ultra.
Nastalý stav působí obzvlášť nesmyslně v momentě, kdy se všichni ohání vysokou provozní efektivitou, které vysoká hmotnost a velké fyzické rozměry nejdou na ruku ani trochu. Nevítané je ale obojí i z hlediska jízdního projevu. Velké a těžké auto může být rychlé v přímce, když bude mí 5 000 koní, může být i tím nejrychlejším vůbec. Ale k čemu vám to je v první zatáčce? K ničemu, takové vozy se stávají těžkopádnými, obtížně ovladatelnými a ve výsledku pomalými, jak v extrému ukazuje jedno improvizované klání na videu níže.
Označili bychom ho za nesmyslné, kdyby sama Tesla - a její fanoušci a zákazníci s ní - nezdůrazňovali její rychlost i ve srovnání s vozy jako Porsche 911. V přímce to funguje, jakkoli zjevně ne tak, jak nám Tesla předvedla, ale kdykoli jindy? Na videu níže můžete vidět, jak v USA srovnali dynamiku obou aut na krátkém oválu, což není vyloženě okruh - na takové trati jsou dvě zatáčky a dvě rovinky, víc nic.
Na rovinkách je Cybertruck rychlejší, ale ony dvě zatáčky stačí k tomu, aby byl těsně pokořen druhým vozem, a to přesto, že Tesla měla výhodnější startovní pozici uvnitř zatáčky. Kým? Jít o onu moderní 911, asi se nikdo nepodiví, ale tohle je 28 let stará, prý sériová Corvette generace C4. Tolik k „výhodám” moderních „lehkých” elektrických aut... Podívejte se na to sami.



Cybertruck Tesly opravdu není tak rychlý, jako ho automobilka prezentuje, zvlášť ne jindy než při akceleraci v přímém směru. Foto: Tesla



Porážka na pouhém oválu od takto staré Corvette je docela zdrcující. Foto: Chevrolet
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
