Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou

Navzdory trablům v Evropě a nižšímu než očekávanému odbytu na některých trzích se koncernu VW podařilo v loňském roce prodat daleko nejvíce aut ve své historii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou

14.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Navzdory trablům v Evropě a nižšímu než očekávanému odbytu na některých trzích se koncernu VW podařilo v loňském roce prodat daleko nejvíce aut ve své historii.

Koncem loňska jsme vás informovali, že proti klesající poptávce není imunní ani Volkswagen a svá původní očekávání pro rok 2012 musel snižovat. Na tom se během posledních týdnů roku nic nezměnilo, týkalo se to ale pouze Evropy. Na jiných místech mířil VW coby značka i koncern prudce vzhůru a zejména díky nim bude vzpomínat na období od 1. ledna do 31. prosince 2012 v dobrém.

Na celém světě totiž prodal 9,07 milionu aut, o podstatných 11,2 procenta více než v beztak úspěšném roce 2011 (8,16 milionu vozů). Ačkoli je prvním z největších výrobců, který zveřejnil definitivní prodejní čísla, je velmi pravděpodobné, že zmíněná hodnota bude znamenat pozici druhého největšího výrobce světa. Toyota s očekávanými 9,7 miliony prodaných aut je ještě daleko před ním, General Motors by ale měl vykázat o něco nižší číslo.

To se ještě uvidí, jistotou nyní je, že si VW dokázal na všech klíčových trzích pozici buď alespoň držet, nebo ji dále zlepšovat. Černou ovcí na seznamu je Evropa, pro koncern stále největší trh, kde zaznamenal 3,67 milionu prodaných aut, meziročně o 0,3 procenta méně (ale co by za to jiní dali...). Velmi dobře si vedl v Asii a Tichomoří (3,17 milionu aut, +23,3 procenta), Číně (2,81 milionu, +24,5 procenta) a nakonec i v Americe, kde sice zdaleka nepožívá takového statutu jako v Evropě, posouvá se ale výše. Přesně 841 500 prodaných vozů, o 34,2 procenta výše než loni, to dokumentuje velmi dobře. A abychom nezapomněli, historicky je na tom VW dobře i v Jižní Americe - loni tam prodal lehce přes milion aut, o 8,2 procenta více než předloni.

Ze značek zůstává jedničkou samotný VW (5,74 milionu vozů) následovaný Audi (1,46 milionu) a Škodou (939 000). Všechny tři dceřiné firmy přitom loni rostly, a to konkrétně o 12,7 resp. 11,7 resp. 6,8 procenta.

Výhled na další roky? Dohnat a předehnat. Volkswagen chce být do roku 2018 největším producentem aut na světě a pokud bude pokračovat tímto tempem, podaří se mu to zřejmě ještě o nějaký rok dříve.


Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 1 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 02Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 2 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 04Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 3 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 06Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 4 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 08Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 5 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 10Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 6 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 09Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 7 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 11Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 8 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 12Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 9 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 13Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 10 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 15Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 11 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 16Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 12 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 24Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou - 13 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 26
Nový Golf loni Volkswagenu v prodejích příliš pomoci nestačil, letos by měl za provaz tahat i on

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.