Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo XC90 2014: první ilustrace nové, výlučně čtyřválcové generace
18.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
První švédské SUV přineslo Volvu velký komerční úspěch, ale po téměř deseti letech je nevyšší čas myslet na nástupce. Jak bude vypadat? Návrh je ukrytý v jednom ze čtyř oficiálních nákresů.
Vlastně podle obvyklého životního cyklu přesluhuje XC90 dva až tři roky, ale v situaci, kdy muselo být Volvo „zachráněno“ čínskou skupinou Zhejiang Geely Holding Group, Švédové asi mohli na vývoj nástupce maximálně pomýšlet. Pokud neskončí jen jako dárce technologií a duševního vlastnictví, což se vzhledem ke snaze Geely usadit se mezi respektovanými automobilkami nezdá být pravděpodobné, v roce 2014 dorazí nástupce.
Podle prvních návrhů se nová XC90 bude držet stylistického směru představeného u koncepčních studií You a Universe se širokou přední maskou chladiče, nízkými světlomety a výraznějším logem. Tedy alespoň v případě skici zobrazující tříčtvrtinový pohled zepředu. Jak můžete vidět, další tři obrázky jsou jiné variace na stejné téma, i když příslušnost ke Volvu a podobnost se současným vozem je nepřehlédnutelná u všech tří - například umístěním zadních světel ve sloupcích D, někde siluetou, jinde bočním prolisem táhnoucím se pod linií oken.
Volvo pochopitelně dnes ještě nechce ani jen naznačit, který návrh má největší šance na postup do sériové výroby, ale prozradilo alespoň to, jaký bude konstrukční základ. První automobil postavený na zbrusu nové platformě SPA (Scalable Platform Architecture) byla studie You, ale u produkčního vozu se vůbec poprvé uplatí právě v případě nástupce XC90.
V souladu s tím tedy můžeme oznámit jednu nelibou novinu a to tu, že podle environmentální strategie diktované EU bude i největší Volvo používat výlučně čtyřválcové motory. A vzhledem k velikosti a hmotnosti proto můžeme očekávat přímé vstřikování, turbodmychadla a pravděpodobně také systém rekuperace brzdné energie FKERS (Flywheel Kinetic Energy Recovery System), který momentálně prochází testovací fází. Hybridní technologie má Volvo už taky k dispozici a nelze proto pochybovat, že by zůstaly stranou. Tím spíš, když automobilka u platformy SPA potvrdila kompatibilitu.




Budoucí Volvo XC90 bude postavené na nové platformě SPA a to znamená výlučné nasazení čtyřválců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 5 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 7 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 8 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 10 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva