Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet

Brzdy každého auta mají pochopitelně někde svůj limit, ten spojený se standardními brzdami Tesly Model S Plaid o sobě ale dává znát až příliš brzy. Tentokrát po několika zastaveních ze střední rychlosti dokonce začaly hořet.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet

7.12.2021 | Petr Prokopec

Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet

/

Foto: Tesla

Brzdy každého auta mají pochopitelně někde svůj limit, ten spojený se standardními brzdami Tesly Model S Plaid o sobě ale dává znát až příliš brzy. Tentokrát po několika zastaveních ze střední rychlosti dokonce začaly hořet.

Na Teslu v poslední době prší kritika z trochu jiné strany, než je obvyklé. Nestojí za tím mizerná kvalita či špatná péče o zákazníky, nýbrž brzdy vrcholného Modelu S Plaid. Kalifornská automobilka jej dodává s 19palcovými koly a tomu adekvátními brzdovými kotouči. Ty přední tedy mají rozměr 355 milimetrů, zadní pak 365 mm. Něco takového je dostačující pro řadu aut, Plaid ale váží 2,2 tuny, kterým s výkonem přes 1 000 koní dodá rychlost 100 km/h asi za 2 sekundy. Pro něco takového to nepůsobí jako přijatelné řešení.

Že jím není, ukazuje i nejnovější video nadšenců z kanálu PlaidAF na Youtube. Ti si sice objednali lepší brzdový kit od společnosti Uplugged Performance, ovšem než dorazí, podrobili pořádné zátěži standardní brzdy. S vozem se tak opakovaně rozjeli na 160 km/h, aby jej následně co nejrychleji zastavili. Již po třech pokusech ovšem začal být v kabině cítit smrad z brzd a po osmi opakováních začaly hořet. Jejich teplota totiž vzrostla ze zhruba 170 stupňů Celsia, jichž dosáhly po běžném ježdění, až na 510 stupňů Celsia.

Tento test jen v kostce sumíruje, jak Model S Plaid nezvládá krotit svůj výkon. Jasně, při běžném ježdění s problém mít nebude, brzdy ale mají být šity na míru extrémního, nikoli obvyklého využití. Zvláště pak u sportovního modelu, který se chlubí nejlepším časem mezi elektromobily ze Severní smyčky Nürburgringu. Ostré kolo vůz zjevně musel absolvovat s jinými než sériovými brzdami, ty opakovaně selhávají i při mnohem menší zátěži.

Tesla si je kritiky vědoma, i proto již oznámila, že zákazníkům nabídne karbon-keramickou alternativu sadu, jejíž součástí jsou 410milimetrové kotouče na obou nápravách. Abyste je nicméně mohli nainstalovat, musíte sáhnout po příplatkových 21palcových kolech Arachnid. Za ně nicméně musíte zaplatit 4 800 USD (cca 108 000 Kč), přičemž dojezd v té chvíli klesá z uváděných 396 mil na 348 (tedy z 637 km na 560 km). Je tedy otázkou, kolik lidí po nich sáhne, samy brzdy totiž vychází na nemalých 20 000 USD (451 000 Kč).


Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 1 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 01Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 2 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 02Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 3 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 03Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 4 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 04
Standardní brzdy Tesly Model S Plaid jsou evidentně neadekvátní potenciálu vozu. Pokud byste jej chtěli využít, potřebujete karbonové kousky. Ty ale budou k mání až v půli příštího roku, a to nikoliv levně. Navíc je třeba objednat rovněž 21palcová kola. Foto: Tesla

Zdroj: PlaidAF@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše