Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem
22.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?
Když jsme vám v sobotu podrobněji představovali studii Golfu R 400, obtížně jsme skrývali nadšení. Auto totiž od pohledu žádným šíleným konceptem, který by kráčel ve stopách Golfu Vision GTI s 503 koňmi z loňského Wörthersee, třebaže se to tak z původního avíza zdálo. Tohle je naprosto civilní a do výroby snadno posunutelný vůz s pár drobnými vizuálními modifikacemi, který navíc oproti předchozím proklamacím není vybaven automatickou, ale manuální převodovkou. Něco takového se nám zkrátka líbí.
Když si přečtete náš nedávný test standardního Golfu R 2014 s 300 koňmi, uvidíte, jak ohromně rychlé tohle auto je, a to nejen v přímce. Vzhledem k na uzdě udržené hmotnosti, téměř konstantně vysokému výkonu v klíčovém spektru otáček, vysoké trakci pohonu 4x4, slušné ovladatelnosti a vůbec nezáludnému chování je s takovým autem možné rázem pomýšlet na cenné skalpy, jako je ten patřící Porsche Cayman. A teď si představte, že tomu všemu přidáte dalších 100 koní, nedodáte ani gram hmotnosti, naopak můžete s manuálním řazením zamířit s cifrou na váze ještě níže a s ovladatelností naopak výše. Máte? Tak přesně to je Golf R 400. Nesporně dobré, ještě lepší ale je, že nezůstane jen autosalonovým exponátem.
VW se očividně rozhodl kout železo, dokud nepozbude schopnosti zářit na všechny strany a hned po pekingské premiéře přímo ústy šéfa výzkumu a vývoje automobilky Heinze-Jakoba Neussera magazínu Car and Driver potvrdil, že tohle auto pozná sériovou výrobu. Manažer VW nedodal další detaily, Neusserovi kolegové ale přihodili i námi očekávanou informaci, že motor R 400 je jen lehce upravenou jednotkou aktuálního eRka a že ho ve Wolfsburgu nevyvíjeli jen proto, aby se objevil pouze pod kapotou Golfu.
Že by se rýsovala Škoda Octavia RS 400? V tomto případě asi můžeme spát dále, na Golf R 400 si ale budíček nařídíme rádi. Před takovým autem už si nebude moci být jisté třeba ani nové BMW M3 nebo Porsche 911. A pokud si nejen tito konkurenti budou chtít uhájit své cenovky, nezbude jim než řádně přitopit pod kotlem...


















Golf R 400 míří do výroby jako nejlepší důkaz toho, že „správně úchylných” aut není na trhu nikdy dost
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    