Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo R nakonec bude, díky vstupu do WRC
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen dříve příchod ostrého Pola R vyloučil, po oznámení vstupu do seriálu WRC ale otáčí. Dříve než v roce 2013 se ovšem sériového modelu zřejmě nedočkáme.
Nedá se říci, že bychom byli překvapeni. Když Volkswagen tento týden poprvé odhalil Polo R WRC, už podle jména jsme tušili, že produkční Polo R nakonec spatří světlo světa. Nedávalo by totiž smysl, pokud by VW prostřednictvím jména svého rallye speciálu nepropagoval nějaký sériový model, však se závoďák klidně mohl jmenovat GTI.
Automobilka resp. její divize R GmbH dříve Polo R shodila ze stolu s tím, že mezi Polem GTI a Golfem GTI je příliš malý cenový prostor pro další vůz s výkonem podobným, jaký nabízí Golf. Bylo to naprosto logické vysvětlení, přesto se nakonec VW rozhodl s Polem R zkusit štěstí.
Po výše zmíněné události to nepřímo potvrdil člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg, který příchod Pola R diplomaticky označil za „pravděpodobnější” a v rozhovoru pro britský Autocar na otázku směřující k možnému datu uvedení na trh dodal: „Půjde ruku v ruce s naším rallye programem, nebude jej předcházet. Nemohu říci konkrétní datum, ale pohybujeme se v těchto mezích.”
Připomeňme, že Polo R WRC by mělo být v základech technicky připraveno ještě letos, celý příští rok by ale mělo strávit testy. Na závodní tratě se tak oficiálně dostane až v roce 2013 a v této době bychom se mohli dočkat i příchodu ostré silniční verze s písmenem R v názvu.
A jakou techniku můžeme očekávat? Hovoří se posíleném motoru 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a výkonu oklo 200 koní, v roce 2013 ale připadá v úvahu i motor docela jiný, třeba 1,6 turbo, jenž VW pravděpodobně použije ve WRC. Otázkou zůstává, zda bude vůz vybaven pohonem všech kol, který tou dobou koncern již bude mít k dispozici, neboť jej jistojistě nasadí v modelu S1, nebo se spokojí s pohonem kol předních. Na to všechno ale odpoví čas.
Současné Polo GTI
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis