Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep
8.11.2020 | Petr Miler
Škodovka dávno nedělá jen levná auta, ovšem ani s novým elektrickým Enyaqem se s cenou nedostanete přes 2 miliony Kč. Tohle auto stojí ještě více než třikrát tolik.
Nejlevnější ojeté Škody v prodeji svou cenou nepřesáhnou ani deset tisíc korun, ale které ojeté auto této značky je aktuálně tím nejdražším? Pancéřovaný Superb? Některý z výjimečných závoďáků? Nebo třeba na míru postavené unikáty? Ne, ne a zase ne, to všechno je střelba vedle. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale nepřesahují 3 miliony Kč.
Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus druhé poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden velmi hezký kousek je totiž aktuálně na prodej za 232 000 euro. To je více než 6 milionů korun a není to ani překlep, ani nesmyslně ambiciózní požadavek, tato auta se za multimilionové sumy prodávají už nějaký ten pátek a obvykle žádné není k mání.
Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet se na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km. Konkrétní stroj na prodej, který můžete vidět na zdrojovém odkazu, není tak starý, byl vyroben v roce 1969, 160koňový motor ale používá. A je zjevně v perfektním stavu.
Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní (i když Wikipedia tvrdí něco jiného), karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a standardně převážel lidi, třebaže vznikly i jinak koncipované experimentální verze. Vzniklo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Poslední zmiňované byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva. Právě jeden z nich je k mání a dobové fotky ukazují, jak luxusně vybavený vůz to na svou dobu byl.
Výjimkou v dobách největší slávy RTO nebylo ani používání přívěsů, tehdy však nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také někdejší virtuální návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling.
Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte zájem zařadit se mezi majitele 706 RTO, vstupní investice je v případě tohoto zrenovovaného RTO hodně velká, ale lepší kousek na prodej budete hledat těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v Superbu Combi, Kodiaqu, vlastně všech modelech dohromady...
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 1 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 2 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 3 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 4 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 5 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 6 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 7 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 8 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 9 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 10 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 11 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 12 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 13 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 14 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 15 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 16 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 17 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Škoda 706 RTO je legenda, zvlášť ve vyobrazené verzi Lux. Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním, a podle toho dnes stojí. Hezký kus za 6 milionů je fakt. Foto: Karosa Vysoké Mýto
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha