Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Na WRC by se dívalo lépe, kdyby v něm jezdila tahle moderní monstra
13.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Přijde vám dnešní světový šampionát v rallye nudný? Kdyby v něm jezdilo těchto 10 strojů, určitě by to platilo méně, už kvůli autům samotným.
Fanoušci rallye se jistě těší na novou sezónu WRC. Odstartuje zhruba za týden proslulou Rallye Monte Carlo a potrvá až do druhé půlky listopadu, kdy skončí podnikem Coates Hire Rally Australia. Věhlasná britská zastávka bude tentokrát předposlední a v září se můžeme těšit na úplně novou rallye v Číně. Pokud máte nyní chuť znovu nainstalovat nějakou verzi Colin McRae Rally, nejste sami.
Nicméně v té hře bude patrně k dispozici mnohem více aut, než uvidíme ve skutečnosti na erzetách, a to včetně třídy Junior WRC. V posledních letech totiž z královské disciplíny automobilových soutěžích zmizela hromada značek a zůstává v podstatě jen Volkswagen, Citroën a Hyundai, už účast Fordu je trochu polovičatá. Ty tam jsou legendy jako Subaru, Mitsubishi, Toyota nebo Lancia a dávno pryč jsou zlaté časy skupiny B. Je to skoro k nevíře, ale před 30 léty chtěl být ve WRC skoro každý, od Lady přes Porsche až po Ferrari.
Tyhle časy se už těžko někdy vrátí, to nám ale nebrání snít. Britští kolegové z Carwow se pustili přesně do toho a dali za vznik obrázkům deseti současných aut upravených do podoby, v níž by se mohly vydat na trati světových rallye. Některá by jistě šlo postavit a značky by tím dosáhly větší popularity, jiná jsou ryzí fantazií. A ze čtyř zmíněných legend tu tři chybí ve prospěch aut, která jsou tak trochu nesmysly. Obrázky jsou v každém případě velmi povedené. Už ale nezdržujme, tady je ona desítka.
1. Alfa Romeo Giulia
Alfa se tak vysokých pater rallyových klání nikdy neúčastnila a nedá se čekat, že by s tí nyní začala. Přesto stroj postavený na nové Giulii by mohl být zajímavý. Není tomu tak dávno, co BMW řady 3 ještě v rallye bylo běžně k vidění i na vyšších úrovních, než tomu je dnes a Giulia chce být konkurentem jeho současné inkarnace. Což ale také znamená, že by pro rallye byla nejspíš příliš velká.

2. Audi TT Quattro
Pokud vám výše chybělo mezi legendami Audi, tady je - moderní inkarnace původního Quattra, postavená na modelu TT, která už bude mít motor vpředu napříč, tj. ne tak daleko před přední nápravou. Z Quattra si tato ilustrace bere kromě válečného zbarvení také některé prvky aerodynamiky. A bylo by fajn tuto značku v rallye opět vidět. Jenže zrovna tohle patří k těm méně reálným nápadům, koncern VW už má v rallye... VW. Těžko říci, proč vlastně, matky s litrovým Polem asi při volbě tohoto vozu na Sebastiana Ogiera nemyslely, leda na jeho krásné oči...
3. Fiat 500 Abarth
Fiat také patří ke značkám, které v minulosti rallye jezdily a byly docela úspěšné. Na vývoji závodních vozů spolupracoval Abarth. A každý si jistě vzpomene na závodní „pětistovku” s motorem vzadu, která měla z víka motoru udělané skoro-křídlo pro pomoc aerodynamice i chlazení. Ze současného Fiatu 500 Abarth by mohl také vzniknout soutěžní speciál, jen by měl vzadu normální křídlo. Označme ho za méně nereálný.
4. Ford Mustang RS200
Původní Ford RS200 byl soutěžním speciálem, stavěným jen za tímto účelem. Mustang je všechno, jen ne auto pro rallye. Mimo jiné je příliš velký a těžký, třeba na utažené vlásenky na Col de Turini. Přesto je idea Mustangu v rallye zajímavá a proto je nereálná.
5. Lancia Delta Integrale
Také snad největšímu jménu v rallye ze všech jsme kdysi věnovali samostatný článek. Značka Lancia získala světový šampionát jedenáctkrát, ať už to bylo s Deltou, 037 nebo Stratosem. Její prakticky úplný konec je smutný, ale je důsledkem trochu nepochopitelné změny směrování začátkem 90. let, která jí podepsala rozsudek smrti. Dnešní Delta už na slavném jméně jen parazituje a na erzetách ji stoprocentně neuvidíme, bohužel.
6. Mercedes-Benz třídy S "Rudá svině"
„Rote Sau” není ani tak červená Octavia RS, je to legendární závodní Mercedes s motorem AMG, postavený na základě třídy S - ale před několika dekádami. Že by dnes Mercedes začal závodit s čímkoliv na bázi třídy S, je krajně nepravděpodobné, zejména proto, že pro závodění má jiná auta, která jsou menší, lehčí a obratnější. A ač by to mohlo být zajímavé, tohle auto je reálné skoro nejméně z celého seznamu. Skoro.
7. Porsche 911 Rothmans
Modrobílé zbarvení a loga Rothmans jsou typické pro jiné Porsche, model 959, který se v roce 1986 účastnil dakarské rallye, ještě předtím ale měla 959 působit právě v rallyovém mistrovství světa. Jak to dopadlo, víme. V současnosti v nižších soutěžích občas vidíme nějakou devětsetjedenáctku, většinou generace 996, kterak bojuje s nástrahami rychlostních zkoušek. Tak proč by se nemohla ukázat i v nejvyšší třídě?
8. Renault Alpine
Renaultu není rallye zcela cizí, vzpomeňme např. na Jeana Ragnottiho v Renaultu Clio, kterak létal po erzetách; na YouTube najdete hromady velmi působivých videí. A i původním Alpine se v automobilových soutěžích dařilo. Proč na to tedy nenavázat s novinkou, která se plně odhalí letos? Bylo by to zajímavé...
9. Rolls-Royce Wraith
Proč byl onen Mercedes výše skoro nejméně reálný? Protože tu je tohle, soutěžní verze Rolls-Royce Wraith. Značka Rolls-Royce toho vyrábí spoustu i mimo automobily, ale do rallye se rozhodně nepohrne. Až na jeden případ z historie, kdy se dakarské rallye účastnil upravený Corniche Coupé a právě ten je inspirací pro nový Wraith.
10. Volkswagen Touran Rally Car
VW Touran je asi tak to poslední, co by člověka napadlo při hledání auta vhodného k přestavbě na soutěžní speciál v nabídce Volkswagenu. Zejména, když Polo R získává jedno vítězství za druhým. Vzpomeňme ale na VW Touareg, který dvakrát vyhrál Dakar. Ovšem podobně jako onen Touareg, i Touran by musel být tak moc přestavěný, že by z něj zbyla sotva horní půlka karoserie.
Zdroj: Car Wow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
