Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejslavnější Ferrari F50 nikdo nechce, i když vstoupilo do života většiny z nás
8.2.2020 | Mirek Mazal
Možná si říkáte, že do vašeho života žádná F50 nevstoupila, protože jste žádnou nevlastnili, ale to se mýlíte. Tento kus se stal předlohou pro všechna oficiální připodobnění i veřejné prezentace a je skoro nemožné, že byste jej nikdy neviděli.
Až donedávna Ferrari F50 platilo za nemilovaný stroj mezi pěticí moderních superstrojů značky - 288 GTO, F40, Enzo i LaFerrari si sběratelé cenili o hodně více. Dnes to až tak neplatí, i F50 je vyhledávaným sběratelským artiklem prodávaným za ceny okolo 60 milionů Kč. Ani jeden obletovaný exemplář však nemůže konkurovat kusu, který zamířil do aukce a nikdo ho nakonec nechtěl.
Společnost Worldwide Auctioneers nabídla kupcům ve Scottsdale úplně první F50 představenou široké veřejnosti. Rudé Ferrari je prvním finálním prototypem s neobvyklým číslem 99999 ve svém VIN a má za sebou velmi bohatou kariéru. Nejdříve se F50 Berlinetta Prototipo, jak zní plný název vozu, představila na autosalonech v Ženevě nebo Tokiu a za volantem se postupně vystřídala řada motoristických celebrit od Nikiho Laudy přes Gerharda Bergera až po Jeana Alesiho. Opravdu privilegovaný stroj se stal předlohou zmenšených modelů společností Bburago, Maisto, Tamiya, Revell a dalších, stejně jako právě tato F50 hleděla na své obdivovatele ze všech oficiálních plakátů.
K propagačním účelům sloužila tato specialita až do konce 90. let, kdy byl vůz kompletně renovován a s homologací pro běžný provoz předán do vlastnictví Jacqua Swaterse, blízkého přítele samotného Enza Ferrariho, který mu ještě před svou smrtí prodej prvního kusu budoucího nástupce F40 přislíbil. Ten si jej nechal do roku 2007, kdy vůz koupil sběratel z Kalifornie. Od té doby zůstal v USA a do dnešního dne má najeto pouze 2 250 kilometrů.
Běžně neprodejné Ferrari má stejnou pohonnou jednotku jako ostatní kusy z edice 349 vyrobených exemplářů. Za kabinou hlasitě exceluje atmosférický dvanáctiválec o objemu 4,7 litru s výkonem 382 kW (520 koní) a 471 Nm. Manuál o šesti mechanických stupních stojí v cestě energii putující na zadní kola se samosvorným diferenciálem. Zrychlení na 100 km/h je otázkou 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 325 km/h.
O auto tohoto stupně výjimečnosti by se sběratelé měli poprat, ale nestalo se, ve Scottsdale o něj nikdo nestál. Divíme se tomu, číslo 99999 je považováno za nejvýjimečnější ze všech výjimečných F50 a představy majitele o ceně nejsou až tak přehnané. Rezervní cenu z aukce neznáme, po neúspěšné aukci se ale auto objevilo v přímém prodeji za 3 300 000 dolarů, tedy asi 75 milionů Kč. Je to více, než u jiných F50, ale zase ne o tolik více, uvážíme-li historii tohoto stroje. Přes zlepšení svého renomé je zřejmě stále znát, že F50 v očích sběratelů neznamená tolik co F40 nebo Enzo.

































Nejslavnější Ferrari F50 se v aukci ve Scottsdale neprodalo, F50 sběratele zjevně stále nebere tak jako jiné speciální modely značky
Zdroje: Worldwide Auctioneers, Classic Car Sales USA
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 10 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
