Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podivín zanechal dědicům sbírku více než 400 aut. S většinou neujel ani metr
3.9.2018 | Petr Prokopec
Není zase tak neobvyklé, když sběratelé se svými auty příliš nejezdí, tento byl ale vážně svérázný. Auta kupoval jako nová a pak je nechal stát pod širým nebem klidně několik dekád.
Počasí v americkém Kansasu je prakticky stejné jako u nás. V letních měsících se tedy teploty pohybují v průměru okolo 34 stupňů Celsia, v zimních padají pod bod mrazu. S deštěm je pak možné počítat přibližně deset dnů v měsíci, ty nejprudší lijáky jsou spojeny s květnem a červnem. Jinak jde ale spíše o suchou oblast, kde rychlost větru jen zřídkakdy přesáhne 61 km/h.
Proč ale zmiňujeme tato meteorologická data? Především kvůli lidem, jimž by mohla učarovat kolekce Ramona G. „Buda“ Walterse Juniora. Ten byl společně se svými bratry majitelem dealerství Walters Motor Company, které prodávalo různé modely Chrysleru, Plymouthu či Dodge. Walters auty opravdu žil, a tak nezůstal jen u jejich prodeje. Spoustu si jich kupoval nejen „od sebe” a za život jich nepřeberné množství automobilů všeho druhu. Nedávno zemřel a jelikož se nikdy neoženil a neměl ani děti, spadl celý jeho majetek do rukou vzdálenějších příbuzných, kteří jeho pozůstalost poslali do aukce.
Takže někomu padlo do klína pohádkové dědictví? Jak se to vezme. Walters byl tím typem sběratele, kterému spíše záleželo na kvantitě než kvalitě, a tak i když prakticky všechny vozy pořídil jako nové, většinu z nich ponechal na pospas osudu. Tedy i rozmarům kansaského počasí, o němž jsme mluvili v úvodu a kterému byla mnohá auta vystavena po několik dekád. Mezi nabízenými kousky jsou přitom třeba i Desoto Firedom Eight z roku 1952, Plymouth Special Deluxe z roku 1950 či dokonce velmi vzácný Chrysler Airflow z roku 1936.
Majitel byl podivín, jak se patří, čemuž odpovídá i způsob, jakým s auty zacházel. Všem z nich byla po zakoupení vyjmuta baterie, což byla v podstatě jediná činnost, která se pod Waltersovou taktovkou odehrála. Následovalo již jen rezivění a zarůstání do země, načež nejspíše nepřekvapí, že ani jeden vůz není v provozuschopném stavu. Někdejší dealer aut jich přitom nasbíral za celý svůj život více než čtyři sta, kvůli čemuž ostatně bratři Waltersovi museli pronajmout několik skladišť, neboť jejich vlastní pozemek nebyl dost veliký. Auta v nich skladovaná jsou pak logicky v lepším stavu než zbytek kolekce, i v jejich případě ale došlo na chátrání.
Kromě amerických vozů sbíral Walters také zemědělskou techniku, mezi níž se řadí nejen historické traktory, ale rovněž i větrné mlýny, starobylé přístroje na výrobu sody či formy na odlévání železných zvonů. Dále budou moci zájemci sáhnout po starobylém nábytku, stejně jako po mnoha reklamních poutačích, z nichž mnohé pochází z Waltersových dealerství.
Při rozsáhlosti této kolekce neudiví jak skutečnost, že uskladněna byla na osmi různých lokalitách, tak i fakt, že chystaná aukce bude dvoudenní a bude probíhat na dvou místech. Během první dražby, jenž se uskuteční 17. září, bude nabízeno více než 200 aut, stejně jako třeba ony traktory či cedule. O den později se pak chystá hlavně aukce aut, i během ní ale budete moci sáhnout po dalších Waltersových cennostech.
„Tento gentleman byl opravdu svéráznou osobností,“ uvedl na adresu někdejšího majitele rozsáhlé sbírky Joe Sullivan, spolumajitel aukční společnosti, která prodej zajišťuje. A rovnou dodal, že pro Walterse byla kolekce v podstatě dítětem, na nějž mu nikdo nesměl ani sáhnout. I proto je její stav takový, jaký je. Přesto nepochybujeme, že se prodá za slušnou částku, po některých vzácných modelech půjdou sběratelé jak diví i bez ohledu na jejich kondici.






































































Ramon G. „Bud“ Walters Junior zjevně kladl důraz hlavně na kvantitu své sbírky. Všech aut se přitom nikdo jiný nemohl ani dotknout, většinu přitom prodejce aut ponechal na pospas kansaskému počasí
Zdroj: Sullivan Auctioneers
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včeraRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nejčtenější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
24.4.2025Němci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
25.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
25.4.2025Němci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
25.4.2025Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
25.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.25. 07:17 - Brus
- OT - zavírám krám, uklízím 05.24. 14:33 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.24. 14:27 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan