Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant s motorem 1,9 TDI je postrach sprintů, kouří jako lokomotiva
1.7.2018 | Petr Miler
Že Trabant může být velmi rychlé auto, které na sprintech potrápí kde co, už jste možná viděli. Ale aby u toho zněl a kouřil jako Zetor?
Trabanty občas na sprintech vídáme. Někdy to znamená být jen svědkem trýznivého dynamického představení standardního provedení, takové Trabanty se ale na podobných místech obvykle neukazují.
Typičtějším účastníkem jsou více či méně extrémní přestavby, kterých jsme vám v posledních letech přiblížili hned několik. Trabant Turbo Quattro je vlastně ještě čajíček, i když už ten zvládne akceleraci z 0 na 200 km/h za 15,5 sekundy. Jsou tu ale i silnější stroje - viděli jsme jeden s 570 koňmi a snad nejrychlejší Trabant světa už je dnes legendou.
Také tentokrát tu máme jeden velmi rychlý Trabant, který se na prvním přiloženém videu na startu 400metrového sprintu setká s Golfem VR6 turbo, tedy též dosti rychlým strojem. Trabant je rychlejší, není ale zajímavý jen tím - při své akceleraci „hulí” jako lokomotiva
V útrobách má totiž naftový motor, konkrétně jednotku 1,9 TDI upravenou na výkon 180 koní. To možná nezní jako mimořádně vysoké číslo, jenže Trabant vážil jen stovky kilogramů a ani s těžším motorem na tom nebude o tolik hůře. Motor byl pro lepší trakci umístěn dozadu a poháněná kola jsou pochopitelně též zadní. Ve třídě aut s motory do 2 litrů objemu je to velmi zdatný konkurent, mezi diesely nezřídka nejrychlejší - čas 13,368 sekundy, s nímž vyhrál jedno ze sprinterských klání, je včetně cílové rychlosti 163 km/h na... naftový Trabant slušná hodnota.
Jde tedy o poměrně radikální přestavbu, která byla během posledních let hnána ještě dále do extrému - původně byl touto technikou vybaven ještě vcelku obyčejně vyhlížející kombík (na fotkách ho též uvidíte), který měl výfuk vyvedení dozadu, pak se ale začalo přiostřovat. Teď je z něj ale cosi jako snížený a rozšířený Trabant Coupe v jedovaté zelené. O to impozantnější ale jeho představení je, však se na něj podívejte sami...












































































Trabant 1,9 TDI trápící rychlé benziny ve sprintech se jen tak nevidí. Jak můžete sami spatřit, cesta k jeho stvoření nebyla úplně snadná - fotografie mapují vývoj během posledních více jak 5 let
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB