Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Výfuky za statisíce, které dávají zvuk F1 i starým autům, jsou dílem jediného muže
12.9.2019 | Mirek Mazal
Žádná velká firma s desítkami vývojářů, ale jediný nadšenec s unikátním know-how stojí za výfuky známými po celé zeměkouli. O jedinou reklamu se starají sami zákazníci, přesto neví, co dřív.
Začátkem týdne jsme si provětrali ušní bubínky poslechem starého Mercedesu se zvukem podobným vytočenému motoru Formule 1, o který se postaral jen a pouze nový výfuk. Tehdy jsme znali jeho extrémní cenu odpovídající skoro 282 tisícům Kč, ale netušili jsme, odkud se tak specifické řešení vzalo. Teď vám můžeme říci více i o tom a je to stejně pozoruhodné, jako výfuk sám.
Starý Mercedes třídy S generace W140 byl opatřen běsnící výfukovou soustavou z dílny ve městě Kawasaki nacházejícím se jižně od Tokia. Uprostřed hustě zastavěných ulic sídlí neoznačené pracoviště prvotřídního znalce svého oboru. Část těsné zástavby patří technickému zázemí skromné firmy Brilliant Exhaust patřící panu Sasakimu, jednomu z nejdivočejších tunerů v Japonsku i na celém světě.
Sasaki působí v oboru už 13 let, začínal prací na BMW nebo Ferrari, později ale úplně propadl kouzlu charismatických Mercedesů. Největší pozornost věnoval různým verzím nejvýkonnějšího provedení S600. Zkusil změnit i projev generace W220, ale nejlépe vyladěné vedení spalin z motoru namontoval až na dvanáctiválcový kus řady W140.
Touha být originální automechanika hnala vpřed při každém novém projektu. Časem si vytvořil standardizovaný postup úprav zakončený vždy ohlušujícím jekotem po otevření dálkově ovládané klapky. Výsledek stojí stovky tisíc korun, nicméně za kvalitu si autor nechává velkoryse zaplatit s klidným svědomím - nic takového nikdo na světě nenabízí.
Zapadlá garáž dokáže dnes pozvednout projev aut všech značek, prakticky jakéhokoli stáří. Nemusí jít nutně jen o Mercedesy nebo zmíněná Ferrari, pracuje i na Lamborghini, Maserati, Audi, Astonech Martin nebo BMW. Sasaki říká, že dává přednost ladění dvanáctiválců, které znějí nejlépe. Neodmítne ale ani menší agregáty a aktuálně volný čas věnuje přípravě soukromého plánu modifikací na monstrózní SL65 AMG Black Series.
Skromný majitel globálně známé dílny nepotřebuje reklamu, sám nemá sebemenší nutkání oslovovat další zákazníky, má jich dostatek. Raději poctivě přistupuje k práci, která je sama o sobě propagací japonské preciznosti. V jeho aktivitách se odráží i přístup starých japonských mistrů řemesel, kteří rádi vše prováděli sami, vlastníma rukama. I zde všechnu práci na autech i administrativu zajišťuje sám mistr Sasaki - nestojí za ním žádný tým, který by mu s laděním pomáhal. Klobouk dolů před takovými lidmi, v dnešním světě už jich mnoho není.








Jeden jediný muž vylepšuje zvuk na všech typech rychlých aut
Sasaki si hraje s výfukovým vedením tak, aby se za autem všichni otočili
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
včeraJeden z miliardářů vlastnících extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
včeraTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včeraZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda